Doorgaan naar hoofdcontent

De Laatste Schooldag

Ook aan dit vreemde schooljaar kwam een einde... vandaag kwamen we voor een laatste keer naar de klas. We maakten er een leuke dag van. 's Morgens warmden we eerst op met een piratendansje. 
Wie nog eens met deze stoere piraat wil meedansen, kan het filmpje terugvinden op padlet. 

Er werd vandaag nog een beetje geleerd in de klas, maar we deden het meestal op een speelse manier. Zo speelden we nog eens woordjesbingo...
... en we gingen weer naar buiten om wat leerspelletjes te spelen. Juf Nele ging ook weer mee.  Zo deden we nog eens het springspelletje met de dobbelstenen. We sprongen naar elkaar toe en vergeleken de getallen op onze dobbelstenen. Hé Erik en Louis, wie dobbelde er het meeste?
We speelden nog een ander spelletje met dobbelstenen. 
De dobbelstenen met getalbeelden telden we bij elkaar op. De andere dobbelsteen toonde welke actie we moesten uitvoeren. Kijk, hier moesten we twee keer met onze ogen knipperen. 
We voerden alle opdrachten uit, van sommige opdrachten gingen we zweten... zie ons maar eens lopen en springen!
Helaas was het minder mooi weer vandaag, maar toch zaten er enkele waterspelletjes bij. We spoten weer woordjes weg met een waterpistool, dat vinden we altijd leuk!
We mochten ook eendjes vissen. 
Aan de onderkant van de eendjes lazen we lettertjes. Wie kon er met zijn eendjes een woordje maken? 
We leerden ook over drijven en zinken. We legden eerst de voorwerpen bij de picto's... zou het voorwerp drijven of zinken??? 
...en controleerden nadien het antwoord met de waterbak. 

Er werd ook nog een beetje geknutseld. We maakten een zomerse krab. 


Het beurtje logo was vandaag erg bijzonder. We mochten iets kiezen om mee te spelen. Wat leuk!

In de klas las juf Christel ons voor uit het boekje 'Bertje aan zee'. Wat een leuk boekje!
Bertje wil graag in de zee gaan zwemmen, maar hij is een beetje bang... zouden er krokodillen, reuzen,... in het water zitten? Nee hoor Bertje, dat is fantasie. Maar hij blijft toch wel een beetje bang. Gelukkig wil papa wel met hem mee!

Omdat het de laatste schooldag was, gingen we ook nog op schattentocht. Een schatkaart was niet nodig, we deden een foto-zoektocht. In de gang hing een briefomslag met een foto. Op die foto zagen we de afbeelding van volgende plek met een briefomslag. 
Op de achterkant van elke foto staat ook een opdracht. Sjoeke sjoeke tuut-tuut, hier komt de trein!
Joepie, weer een briefomslag!
wie kan er achteruit wandelen tot de volgende omslag? 
Waar moeten we nu naar toe Jotbir? 
Allemaal door de ring!
Ohh, wat hangt die omslag hoog. Klimmen maar Tuur! 
Ook een parcours volgen is geen probleem voor ons. 
We kruipen zelfs door buizen om tot bij de volgende omslag te raken. 
Wie kan er zo stil staan als een standbeeld? 
Ohh de schat, wat zou er in zitten? 
mmm, snoepjes... dat lusten we wel! Maar er zit ook nog een laatste foto in... 
...want de echte schat stond in de klas. En die schat hebben we allemaal dubbel en dik verdiend! 

Dario had ook nog een fijne verrassing voor ons. mmm, daar hebben we allemaal lekker van gesmuld!!! 
En toen was het tijd om naar huis te gaan! Daaaag allemaal, tot volgend jaar! 
En ook de juffen zeggen daaaag! Hopelijk zien we elkaar volgend jaar terug zonder mondmasker of gezichtsscherm. 

Wat was het een leuk jaar met deze toffe bende!!!  Soms waren we voorbeeldig, lief en schattig... 
Soms ondeugend... 
Soms uitbundig... 
En soms gewoon heerlijk onszelf...
We gaan elkaar zeker keihard missen!!! 

Geniet van de vakantie 
en tot in september!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...