Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 4 FEBRUARI

Deze week zijn we gestart met splitsoefeningen in ons werkboekje te maken. Ondertussen weten we namelijk al vrij goed hoe het moet dankzij het bowlen. 
Wie het al goed kon met de prentjes, mocht op het einde van de week een stapje verder gaan. Geen tekeningen meer, maar getalbeelden. Het splitsbord helpt ons om de getallen te splitsen. Kijk, ik splits 2 in 2 en nul.

We kregen tijdens de taalles muntjes van de juf en met deze muntjes mochten we woordjes kopen. Eerst moesten we woordjes zoeken met een 'r'. 
We zochten ook naar woordjes met een 'aa'. 

En er werd natuurlijk ook nog gelezen. De juffrouw vroeg ons om een "blauw-geel-blauw-woordje" te leggen. We mochten de blauwe of gele letter helemaal zelf kiezen. Wanneer we dit gedaan hadden, moesten we het woordje lezen.

We gingen van start met een nieuw godsdienstthema. Het thema past helemaal bij onze taallesjes... het thema heet namelijk: 'letters, lees je mee?'. We gingen deze week de betekenis van onze namen opzoeken.  Kijk maar eens wat we hebben gevonden!
Verder zijn we ook nog op zoek gegaan naar de namen 'Jezus' en 'God'. Deze gingen we zoeken in enkele boeken. "Wauw juf, in deze boeken vind je wel vaak de namen 'Jezus' en 'God'!" Inderdaad, in de Bijbel vinden we veel terug over Jezus en God.
De kinderen kregen een briefje waar ze af en toe op konden spieken.


 "Juffrouw, kijk! Ik heb Maria gevonden!" Wauw, heel goed Erik!

Ook deze week lagen er weer werktaken voor ons klaar.
1. Kniptaak
Deze week oefenden we opnieuw het knippen van gebogen lijnen. Nu waren de boogjes wel wat kleiner. Het is niet makkelijk om op de lijntjes te blijven hoor. 
2. Smartgames
Deze week lagen er ook twee smartgames klaar. Groepje 1 speelt het spelletje 'Bunny Boo' Ze moeten de kaartjes nabouwen. 
Groepje 2 speelde het spelletje 'day and night'. Ze krijgen een schaduwprent die ze moeten nabouwen. Op de achterkant van het kaartje staat de oplossing. Volgende week worden de taken omgewisseld. Zo kan ieder groepje de smartgames eens uitproberen. 

3. Steekparels.
De mozaïekpuzzel vonden we makkelijk. Maar dat mag ook wel eens... zo hadden we eens even een rustmomentje.
4. Patronen.
We bouwden een patroon na op een plaatje. We moesten goed naar het voorbeeld kijken hoor!

Er werd deze week ook een spelletje kaart gespeeld. We draaien per twee een kaartje om. Wie het hoogste getal heeft, wint de kaartjes. Wie op het einde van het beurtje hete meeste kaartjes heeft, is de grote winnaar. Volgende week oefenen we nog eens en dan krijgen we het stappenplan mee naar huis. 

Vrijdag meester Ivo was jarig. Dat is de directeur van onze school. Meester Ivo werd 60 jaar. Op maandag maakten we al een verrassing voor meester Ivo. Aan elke klas van onze school werd gevraagd om een cijfer te versieren en samen met dat cijfer op de foto te gaan. Van de foto's werd dan een mooi album gemaakt, een cadeautje voor meester Ivo. Onze klas kreeg het cijfertje 3. We gingen meteen aan de slag met deze opdracht! 
Wat vinden jullie van het eindresultaat? Wij vonden het in iedergeval erg geslaagd!
Op vrijdag gingen we net na de middagspeeltijd naar het forum. We moesten hééééél stil zijn. Meester Ivo kwam binnen met een blinddoek om. 
 Verrassing meester Ivo!!! Wat was hij blij om zoveel gezichtjes te zien!
Keano mocht het cadeautje afgeven... het album met onze foto. 
We kregen van meester Ivo ook nog wat lekkers. mmm, koekjes met chocolade... dat lusten we wel hoor.
Maar meester Ivo was niet de enige wiens feestje we vierden. We vierden ook de verjaardag van Lars. Hij kreeg een verjaardagskaartje van ons. 
 Lars had ook wat lekkers voor ons bij... Waaaaauuuw, een donut-rups!
 Lars blies alle kaarsjes uit. Bravo!!!
 En toen werd er lekker gesmuld. mmm, topfeestje Lars!


Als afsluiter van de week werd er weer gespeeld. Lars en Yanaïka bouwden wat moois met lego.
Ook bij kevin en Erik werd er gebouwd. Zij maakten wat moois met kid-k'nex.
Nova en Wolf speelden een potje tennis in de gang. We gebruiken wel geen tennisbal, maar een ballon. Een ballon blijft langer in de lucht, waardoor we beter kunnen oefenen. 
Samet en Finn spelen doktertje. Temperatuur meten, goed luisteren op de buik en dan beslissen of er een pilletje nodig is. Arme Roos, zo ziek dat ze is. 
En zo zat de week er weer op...
Geniet van het weekend en tot maandag!



Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...