Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 10 DECEMBER

Op maandag lagen er allemaal pakjes in onze klas. Het waren allemaal verschillende pakjes. Op deze pakjes stond ook steeds een cijfer genoteerd.
Eerst gingen we de pakjes goed bestuderen en daarna moesten we tegen de juf zeggen welk pakje we graag wilden openmaken. Als we dit wisten, moesten we ook uitleggen waarom we dat pakje hadden gekozen en wat we dachten dat er in zou zitten. 
Finn en Erik kozen voor pakje 8 omdat dit pakje heel groot was. Misschien is het wel een hele grote auto op afstandsbediening?! Helaas, grote pakjes zijn niet altijd de leukste pakjes. Er zat een borstel in het pakje.
Nova koos ook voor een groot pak. Het was een grote doos, maar in de doos zat nog een doosje en nog een doosje en nog een doosje,....
uiteindelijk vond Nova een snoepje in het fop-pakje.
Samet en Yanaika kozen beiden voor pakje 6. Samet vond dat het pakje er uit zag als een snoepje en dat vond hij leuk. Yanaika koos voor pakje 6, omdat zij 6 jaar is! Misschien zit er een bal in het pakje...
En ja hoor, Samet en Yanaika hadden gelijk! Het was een bal.
Kevin koos voor pakje 2. Hij dacht dat er lekkere snoepjes in het pakje zaten...
Er zit een vest in het pakje! Soms zitten er ook kleren in een pakje, dat kan.
Wolf koos voor pakje 4 omdat 4 zijn lievelingsgetal is. Wolf denkt dat er een boek in zijn pakje zit. Het heeft dezelfde vorm... Het zijn glitterpennen! Dat is ook leuk.
Juf Christel en juf Anne-Marie kozen beiden voor de kleinste pakjes. Juf Christel koos voor een mooi zakje. Ze dacht dat er snoepjes in zaten, maar wacht eens even...
 Er zit een mooie horloge in.
 In de enveloppe die juf Anne-Marie koos zat 20 euro. Dat is ook leuk want met die centjes kan de juf zelf een pakje uitkiezen en kopen.

Deze week kwam Sjaak De Draak nog eens op bezoek. Hij leerde ons over deze symbolen >,< en =.
Sjaak die wil altijd het meeste eten. Zijn bekje gaat altijd open voor het meeste, kijk maar. 5 is meer dan 3 of 5 > 3.
Oei, maar soms ligt er evenveel. Dan kan Sjaak niet kiezen en eet hij niks!

Op woensdag hebben we de kerstboom opgezet. Dat vonden we heel leuk!We mochten er allemaal om de beurt iets inhangen.
In de klas hebben we een kersthoekje. Hier staat een adventskrans en een kalender die aftelt naar Kerstmis.

Op vrijdag moesten we pakjes aan elkaar geven en nadenken over wat we dan tegen elkaar zeggen. Zeggen we "Hier, pak aan!" of "Alstublieft, deze is voor jou."? De kinderen wisten al snel wat juist was. Nu het nog even toepassen:
"Alstublieft Nova!"
"O dank je wel, dat wou ik altijd al hebben!"

 maar soms krijgen we ook pakjes die we niet zo leuk vinden, ook dan moeten we dank u zeggen!

Tijdens de schrijflessen leerden de kinderen een engel maken. Dit was zeker niet gemakkelijk, maar ze deden zeer goed hun best!
We overtrokken het patroon eerst een aantal keer met een knikker. Zo kregen we het al een beetje in de vingers.

Daarna deden we het met een kleurpotlood.


Zo en de week zit er weer op!

Fijn weekend!

Groetjes,
juf Anne-Marie



Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...