Doorgaan naar hoofdcontent

de week van 5 november

De vakantie zit er weer op, maar we konden wel op een hele leuke manier starten. Maandag vierden we de verjaardag van Mart. 
We bliezen slingers om de tafel te versieren.
We hadden ook een kaartje voor Mart.
 Mart koos een vuurwerkstokje voor op zijn cupcake. 
  En nadien werd er natuurlijk lekker gesmuld. mmm, het was echt héél lekker!

Bij juf Christel vertelden we over onze vakantie. 

Op maandag gingen we ook van start met ons nieuwe thema. Erik mocht op zijn rug gaan liggen op een heel groot blad. 
 Sana en juf Lore trokken een lijntje rond Erik. Van zijn hoofd...
 ...Helemaal tot aan zijn tenen. Wat zouden ze toch maar doen???
 Ohh kijk, dat is Erik zijn lichaam! Wij leren nu over 'ons lichaam'. 
We vertelden eerst over de voorkant van het lichaam. We wisten al heel wat lichaamsdelen te benoemen. 
Op woensdag mocht Louis op een blad papier gaan liggen. Juf Lore trok weer een lijn rond het lichaam. 
Kijk, dat is Louis zijn achterkant. Ook nu mochten we weer lichaamsdelen benoemen. 
Op vrijdag was Alexander aan de beurt. Ha, hij moet met zijn hoofd op het blad liggen. Wat doen we nu? 
We tekenen het hoofd van Alexander. 
Tijdens de lesjes WO oefenden we verder de woordenschat in. We mochten wasknijpers op de juiste plaats hangen. 
 We hangen een wasknijper op de knie...
 En ook op de voeten...
Dario heeft pijn aan zijn lichaam. Hij heeft pijn in zijn lies, want hij heeft een liesbreuk. Hij mag niet te veel wandelen en daarom had hij een rolstoel bij. Een rolstoel kan je laten duwen...
 of zelf duwen. 

Volgende week zal Dario er niet zijn, dan wordt hij geopereerd. Veel succes Dario!!!
We leerden ook een liedje. 
We duiden tijdens het zingen de juiste lichaamsdelen aan. 
We hebben allemaal een lichaam, maar toch zijn we verschillend. Zo ontdekten we dat er niemand sproeten heeft. 
Sommige kinderen kunnen knipogen...
maar alleen Alexander kan met het puntje van zijn tong aan zijn neus. Waauw!

Tijdens de rekenlessen mochten we zelf aan de slag met hoeveelheden. In het groene bordje leggen we minder, in het rode bordje meer. Sjaak kwam nog eens controleren als het nodig was.  
 We deden goed ons best!
We werkten ook in het bundeltje, maar moesten wel nog met materiaal controleren van de juf. 
Tijdens het lesje metend rekenen met juf Lara leerden we treesje het lieveheersbeestje kennen. Treesje heeft de hik. Ze heeft weer eens teveel ijsjes gegeten. Wat moet ze nu met de stokjes??? Ohh, ze houdt toch zo van tellen... wel dat lukt ook met stokjes. Maar bij het leggen van het 5e stokjes valt ze steeds in slaap... Oh, nu ligt het stokje scheef.
 Wij mogen ook met de stokjes werken. We leggen ook het vijfde stokje scheef. 

Tijdens de schrijflesjes maakten we deze week een heks. We oefenden zo op het patroon van de driehoek.  
We deden het ook nog eens met scheerschuim. 

Er werd deze week ook gespeeld. We speelden nogmaals het spelletje 'kleine magier' maar deden het deze keer wel om te winnen. 
We mochten ook weer uit drie speelmogelijkheden kiezen, maar kozen vooral voor tennis. Wat ging het al goed met de ballon! We hadden allemaal veel plezier op de gang. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...