Doorgaan naar hoofdcontent

de week van 27 april

De week zit er weer op. Ookal waren we weer thuis... we hebben niet stil gezeten. In het begin van de week was het nog mooi weer. Ideaal om er nog eens op uit te trekken. Er werd gewandeld...
... en gefietst. Alexander ging bij zijn omi en opa langs om even te wuiven aan het raam. 
Louis heeft ook gefietst, maar onderweg moest hij ook nog wat klimmen en klauteren... erg avontuurlijk! 
 Alexander ging ook op avontuur. Hij mocht met papa mee op werfbezoek. 
Maar ook als het regent, kunnen we bewegen. Jotbir doet dan turnoefeningen met broer en zus. 

Ook voor de schrijfopdrachten moesten we flink bewegen. We bewogen door het huis als een grote rups en lieten onze vingers over onze potlood kruipen als een kleine rups. 
Ja... jullie kunnen het al raden, ons nieuwe schrijfpatroon was de rups. We maken dan boogjes met onze vingers. 
Wie maakte er nog zo'n mooie rupsen van klei? 
 Welke rups zou het langste zijn???
 De rups met de kleurrijke bolletjes is de langste!

Er werd deze week ook weer heel flink gelezen. Oefen volgende week ook maar goed, dan leren we misschien wel een nieuw woordje. 
 Er werd ook gewerkt in het werkbundeltje. 
 we gingen ook op zoek naar de letter 'm'. We zochten hem in kranten en tijdschriften... 
... en in de namen van onze mama, papa, broers en zussen.Gevonden!!!
Mart vond ook twee voorwerpen die beginnen met een 'm'. Een mondmasker en een mannetje. 
 Ook Louis vond woorden die beginnen met een 'm'... melk, mandarijn en molentje. 

De taalopdracht vonden we wel leuk, we zien vele blije gezichtjes op de foto's. We voerden de opdrachten goed uit! Op, onder, tussen... we weten het wel. 

Ook voor rekenen kregen we een opdracht. We moesten op zoek gaan naar hoeveelheden. Dat lukte ons goed!
 Maar er werd ook flink gewerkt in de bundels. 
Sommige kinderen leren nu splitsen. Mart maakte zijn eigen splitsbijl! Waauw Mart, wat ziet Tijl er mooi uit!!!

We leren nog altijd over het huis. De kamers kennen we nu al goed. Ons adres moeten we nog een beetje oefenen. Volgende week vragen de juffen er nog eens naar als we elkaar zien op praatbox. 
Sana deed een zoektocht in haar huis. Weet jij in welke kamer ze deze voorwerpen vond? 
Dario maakte een gezellig huisje. Hij vond ook een maan! Die wou hij ons toch graag tonen. 

Zelfs als we spelen, kunnen we leren over het huis. Louis bouwde een héél mooi huis van duplo. 
 Alexander speelde met een huis op school. 
 Hij mist zijn vriendjes wel hoor! Daaag allemaal!

Hiep hiep hoera voor de zus van Mart. Zij was deze week jarig. Morgen is er ook een kindje van onze klas jarig. Weet jij wie? Kijk morgen nog maar eens op de blog en dan zal je het zien. 

Sana wou ons graag haar nieuwe knuffel tonen. Daaag Umbreon! Veel knuffelplezier met Sana. 

Zo zit de week er weer op. 
Heel veel groetjes en een fijn weekend!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...