Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 13 NOVEMBER

Hé, wat zagen we deze week op de kalender...
vrijdag is het geen school. Joepie!!!
Christel en Lore moeten wel gaan, die hebben pech ☺

Als start oor ons nieuwe thema vertelde iedereen over zijn/haar slaapritueeltje.
Kijk eens, iedereen flink in hun eigen bed! 
Ons nieuwe thema gaat over 'tijd'. Deze week leerden we over het verschil tussen dag en nacht. We verdeelden verschillende voorwerpen. Wat hoort bij dag en wat hoort bij nacht?

Een pyjama hoort bij nacht, maar een broek en trui horen bij dag. Goed zo, Mathias en Timothy.
Kijk, meneer de uil is er ook weer bij. Hij slaapt overdag en is wakker in de nacht. 
Wat heeft Alexander nu op? Dat is een slaapmasker. Met zo'n 'blinddoek' kan je beter slapen. Ja, Hanne-lore dat hoort bij nacht. 

In onze taalbundel stempelden we de nieuwe woordenschat en oefenden we de visuele vaardigheden.

Voor rekenen oefenden we de getallen tot 5 verder in. Treesje had ballonnen bij. Juf Lore blies de ballonnen op en wij moesten goed tellen...
Kijk hier zitten 5 'luchtjes' in. Dat is het meeste!
 Hier in de ballon van Luca zit er één 'luchtje'  in, dat is weinig. 

We hingen de ballonnen op van minste naar meeste. Nu hebben we een getallenas! 
We hingen de getalbeelden er ook bij. 
We kunnen de getallen ook al mooi schrijven en zelfs op de juiste plaats. 
De rest van de week oefenden we tijdens de onthaalmomenten op het ordenen van getallen. Ook de begrippen achter/voor/tussen kwamen aan bod. vb. wie staat achter 2, wie staat tussen 2 en 4...
Hier staan we van minder naar meer. 
En nu een beetje moeilijker... we staan van meer naar minder.
De juf haalde de voeldoos ook nog eens boven. In de doos stopten we zakjes met knikkers. We moesten goed voelen en tellen... kunnen we raden hoeveel knikkers er in het zakje zitten???



We gingen deze week ook van start met een nieuw thema voor godsdienst. De juf las eerst een boekje voor. 
Jullie zien het goed. Het thema gaat over gepast boos worden. Oskar was heel boos en deed verschillende dieren na. Dat kunnen wij ook. We grommen als een leeuw, stampen als een olifant, blazen als een kat... Een hele dierentuin bij elkaar ☺


In de schrijfles leerden we een nieuw schrijfpatroon. We maakten regenwormen en kronkelden tussen de magneten door. 


Er werd deze week ook nog eens geknutseld. We gaan een dromenvanger maken, zo kunnen we nog beter slapen. Deze week deden we het voorbereidende werk. 





Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...