Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 19 FEBRUARI

Ik had gehoopt iedereen weer fris en gezond zou zijn na de vakantie... toch waren er nog enkele zieken. Gelukkig waren we vrijdag weer compleet. Hopelijk zijn we nu volledig verlost van alle ziektekiemen.

De week begon feestelijk. Maandag was Meester Erik jarig. We verrasten hem met een bezoekje!

We hebben natuurlijk ook gezongen!
We kregen allemaal wat lekkers. We mochten kiezen... een wafel of cake.
Dinsdag vierden we de verjaardag van de juf. Met juf Katleen zorgden we voor een leuke verrassing.
Eerst dekten we de tafel. De juf had wafeltjes mee. 
We maakten ook popcorn. 
We lieten de champagnekurk knallen in de gang. Oren toe!!!
Juf Christel vierde ook mee. Klaar voor een feestje? Schol!!!

'Kees het leesbeest' kwam ook weer op bezoek. Hij had een nieuw woordje voor ons bij. We moesten zijn lievelingsnummertje raden. 'Hé, dat is een!'.
 Louis en Alexander kregen er nog een lettertje bij. 
We oefenden met onze letterdoosjes. We bouwden woordjes voor elkaar. 
We zochten ook weer woordjes in het grote zoekboek. We vonden wel 29 woordjes!!!

Deze week leerden we ook alles over het poetsen van onze tanden. Dat is héél belangrijk. 
We hadden allemaal onze tandenborstel bij. Er zijn veel verschillende soorten: reistandenborstels, elektrische tandenborstels en gewone tandenborstels. Tandenborstels met prentjes voor kinderen en zonder prentjes voor grote mensen. 
Er werd elke dag gepoetst! We doen een beetje tandpasta op onze borstel.
We poetsten flink onze tanden. De app hielp ons om vol te houden. 
Klaar? Goed spoelen!!! 
 Als we het goed deden, dan werd het tuintje van Lanterfantje weer helemaal groen. 
We mochten het grote gebit ook poetsen met scheerschuim. Dat vonden we wel leuk. 

Het boek van deze week was uiteraard het boek van Lanterfantje. We kregen er allemaal eentje mee naar huis, nu kan er thuis ook gelezen en gepoetst worden!

We leerden deze week het spel 'dobble'.
Dobble bestaat uit 5 verschillende spelletjes die met de 55 kaarten gespeeld kunnen worden. Elk kaartje heeft 8 symbolen en daarvan komt er altijd maar 1 overeen met elk van de andere kaarten. Alleen het formaat van de afbeelding kan verschillen. In alle spelletjes is het de bedoeling dit overeenkomende symbool te vinden.


Vrijdag gingen we naar de schooldokter. De juf had het met ons overlopen, zo wisten we wat er zou gebeuren. 
Alexander en Mathias moesten niet naar de verpleegster en de dokter, zij gingen vorig jaar al op onderzoek. Tijdens het wachten mochten we met ons wachtdoosje spelen.
Bij de verpleegster moesten we allerlei oefeningen doen. 
We moesten goed luisteren! Piiieeep!
Ook onze ogen werden getest. Goed kijken!!!
We moesten een gekke bril op. Eerst een rode...
...dan een blauwe.
We moesten ook nog kijken in een speciaal boek. Kan je het cijfertje lezen?
We werden ook gewogen...
en gemeten. Wat zijn we allemaal flink gegroeid!!!
De verpleegster stelde ons ook nog enkele vraagjes. 
Daarna moesten we naar de dokter voor een spuitje. Wat waren we flink!!! applaus!!! Kijk hier maar eens, wat een dappere kinderen!
Meester Erik moest ook met enkele kinderen langs bij de dokter. Samet, Merijn en Ruben mochten even bij ons in de klas blijven spelen. 

En zo zat de week er weer op. 
Fijn weekend en flink de tanden poetsen hé!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...