Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 14 JANUARI

Deze week was toch wel een feestweek. We hebben niet 1, maar 2 verjaardagen gevierd! Op maandag vierden we de verjaardag van Finn. We versierden de tafel:
 Daarna deden we het licht uit en staken we een vuurwerkje aan!
 Finn had zelfgebakken brownies meegenomen en zoals jullie kunnen zien waren wij helemaal klaar om aan te vallen!
 Iedereen heeft van de brownies geproefd en de meeste kinderen vonden ze ook heerlijk! Mmm, dank je wel Finn!
 Er waren nog enkele brownies over en die zijn Finn en Kevin aan juf Eline gaan geven.
 Bij juf Eline mocht Finn iets kiezen. Hij koos voor een mooi kaartje.
Als laatste koos Finn voor de stoelendans. Dit vonden de kinderen heel leuk!
 De kinderen die geen stoel meer hadden, moesten aan de kant gaan zitten en werden de scheidsrechters. Zij moesten de kinderen in de gaten houden dat ze niet zouden valsspelen.
 Als laatste ging het tussen Kevin en Finn. De kinderen vonden het zeer spannend! Uiteindelijk was Kevin gewonnen, maar de juf vertelden ons dat iedereen een winnaar was, omdat we allemaal zo flink gespeeld hebben zonder boos te worden.
Het was een hele leuk dag!

Op donderdag vierden we de verjaardag van Yanaika! We versierden weer de tafel:
 We feliciteerden Yanaika door haar een knuffel of een hand te geven.
 Yanaika had allerlei lekkers voor ons bij. We mochten kiezen tussen koekjeskoek-taart, chocolade cake of speculaasjes. Heerlijk! Dank je wel Yanaika!
 Dan was het weer tijd om de lichten uit te doen, want ook Yanaika koos voor een vuurwerkje. Wauw, kijk eens hoe mooi!
Ook Yanaika wou wat taart geven aan juf Diana en juf Eline.

Zij koos bij juf Eline voor een toffe sticker!

Van juf Diana kreeg ze een dikke knuffel.

De stoelendans was op Finn zijn verjaardag zo in de smaak gevallen, dat ook Yanaika hier voor koos!

 Wie zal er winnen? Yanaika, Samet of Kevin? Uiteindelijk won Yanaika!
 We schreven allemaal nog even onze naam op de verjaardagskaart en zo zat de leuke dag er weer op.

 Er werd natuurlijk niet alleen gefeest, maar ook gewerkt. We zochten bijvoorbeeld naar het woordje "roos" en zetten een kruis door de foppers.

We mochten om de beurt een woordje leggen. Zo koos Nova voor het woordje "oos". Samet en Kevin moesten dit woordje ook met hun lettertjes leggen.
 Daarna kwam Nova samen met Zoem kijken of ze het goed gedaan hadden.
 Goed gedaan Samet!
High five Kevin!
"ROO"

Tijdens de schrijflesjes oefenden we de schrijfpatronen eerst door te stappen. We moesten het touwtje dat op de grond lag volgen. In de klas oefenden we ook op papier.


We hebben deze week ook een aantal activiteiten getimed in functie van ons thema tijd. We keken bijvoorbeeld: Hoelang we er over deden voor we allemaal onze jas aan hadden.
Toen we buiten waren moest Yanaika een rondje rond de groene zandbak wandelen.
Finn moest een rondje lopen rond de groene zandbak. Wie van de twee had meer tijd nodig denk je?
Daarna moest Nova een step nemen en met de step rond de groene zandbak gaan. De kinderen hadden steeds minder tijd nodig om rond de zandbak te gaan.
 Iedereen mocht dit eens testen en we zagen dat niet alle fietsen even snel waren.


Op vrijdag knutselden we een bladwijzer:
en we knutselden ook Zoem! Deze is mee naar huis gegaan zodat die ons thuis kan helpen tijdens het lezen.
Wat werd hij mooi!

Geniet van het weekend!

juf Anne-Marie

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...