Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 7 JANUARI

Op maandag lagen er allemaal spulletjes op onze tafel. De juffrouw vroeg ons om te zoeken naar de materialen die ons vertellen hoe laat het is, welke dag het is, hoe laat we moeten opstaan of ... Kortom de materialen die ons wat meer vertellen over de tijd.
We vonden een klok, een horloge, verschillende wekkers, een time-timer, een zandloper en een kalender! Jullie kunnen vast raden waar ons nieuw thema over gaat... Dat klopt, over de tijd!
Nova heeft ook een speciale horloge. Haar horloge begint namelijk te trillen wanneer ze moet drinken. Zo zal ze het zeker niet vergeten te doen! Iedereen mocht eens even voelen aan Nova haar speciale horloge toen hij aan het trillen was.


Op woensdag kwam juf Lore op bezoek in onze klas samen met Gus. Dat vonden we heel fijn!
Zeg juf Lore, Gus heeft wel erg kleine voeten hé!
We mochten Gus ook even vasthouden. O, Gus is klein, maar toch al een beetje zwaar!

 We kregen ook allemaal iets lekkers en een mooie kleurplaat van juf Lore en Gus. Dank je wel en tot snel!

Tijdens de rekenbeurtjes werd er veel herhaald. Zo herhaalden we bijvoorbeeld de begrippen één meer en één minder.

Zelfs tijdens het opruimen van de kerstboom herhaalden we deze begrippen. Wolf ruimt 3 kerstballen op. Samet ruimt er eentje minder op. Hoeveel mag Samet er opruimen?
Samet mag er 2 opruimen!
De begrippen voor en na werden ook herhaald. Welk getal staat voor 1? Welk getal komt er na 4?

Deze week leerden we Zoem de bij kennen. Hij had een boekje en een bos rozen meegenomen naar onze klas. Nadat Zoem ons vertelde dat hij ons gaat helpen bij het leren lezen, moesten we raden welk woordje we eerst gingen leren. Zien jullie het ook zo snel als de kinderen?
Het is natuurlijk het woordje roos!

Eerst hebben we de letters op de juiste plaats gehangen. De 'oo' is een letter die we kunnen roepen, daarom hoort deze op het gele blad. De 'r' en de 's' kunnen we niet roepen, deze horen op het blauwe blad.
We zochten samen ook naar woordjes met de letters 'r', 'oo' of 's'. Kijk eens hoeveel woordjes we hebben gevonden!
We maakten zelf ook een mooie roos!
Op vrijdag stempelden we allemaal het woordje roos op een kaartje en kregen we een roos mee naar huis!

en zo zat de week er weer op...

Fijn weekend!

Groetjes,
juf Anne-Marie

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...