Deze week zijn we onze week niet gestart op maandag, maar op dinsdag! Het was dus een korte week. We zijn de week gestart met de paasviering.
We moesten van de juf aan iets denken dat we ooit deden, dat eigenlijk niet zo goed of lief was. Als we aan iets konden denken mochten we dat op een wit papiertje tekenen.
Dan was het tijd om aan iets te denken dat we goed deden. Dit mochten we op een bloemetje tekenen en dichtvouwen. Juf Christel en juf Anne-Marie hielpen ons hier een beetje bij.
Daarna gingen we met zijn alle naar buiten en gooiden we eerst allemaal onze witte papiertjes in een schaal. De juffen staken toen de witte papiertjes aan en daar gingen ze. Al onze foutjes waren verdwenen en vergeten!
Als laatste kwamen we aan een zwembadje. Hier moesten we onze bloemetjes inleggen en kijk eens wat er met de bloemetjes gebeurden! Ze gingen allemaal terug open, wauw!
Op donderdag zijn we met de bus op uitstap naar de bibliotheek van Hasselt gegaan.
Er kwam een mevrouw aan ons vragen of ze ons misschien kon helpen. De kinderen vroegen meteen of zij wist waar ze hun soort boekje konden vinden. Zij kon ons gelukkig verder helpen.
Alle kinderen waren uiteindelijk geslaagd in hun zoektocht!
Na al dat zoeken was het tijd om terug naar de school te gaan. We stoppen de boeken in de tas, doen de jassen terug aan en dan kunnen we vertrekken. "Nee juf! Je moet eerst de boeken scannen." Oeps, dat waren we bijna vergeten!
Tijdens het taalbeurtje deden we een dicteetje. We stempelden de aangeleerden letters.
Erik kan al lezen, maar weet nog niet wat alle woordjes betekenen. Hij mocht zijn oefening maken met de tablet. Woordjes die hij niet kent zoekt hij op met google. Hoort zeewier bij 'zee'?
Ja hoor, kijk maar op de foto.
Voor de vakantie leerden we tijdens meetkunde alles over lijnen. Nu waren de figuren aan de beurt. Juf Lore had verschillende figuren bij. We maakten ze na met stokjes of touwtjes. Een cirkel heeft geen hoeken, een cirkel is helemaal rond. We kunnen een cirkel maken met een touwtje.
We maken een vierhoek met stokjes. Een rechthoek heeft 4 hoeken.
Juf Lore stopte figuren in een zakje. We moesten goed voelen en ze dan naleggen. Wat voelen we? Ohhh, één, twee, drie hoeken... dat moet een driehoek zijn.
Tijdens de schrijfbeurtjes leren we de letter 'm'. We kruipen met onze vinger als een wormpje over de bank. Zo maken we onze vingers los op een leuke manier.
We maakten met boogjes een mooie rups. Kijk, het lijkt al een beetje op een 'm'.
Het is bijna moederdag. Op vrijdag werd er al wat geknutseld... maar sssttt, het is nog even een geheimpje. Juf Lore las ook een verhaaltje voor in thema. 'mama kwijt'.
Het is éénvoudig, maar daarom héél geschikt om uit te beelden. Dat deden we dan ook maar al te graag.
We keken tijdens het fruitmoment ook even naar de verfilmde versie van het boek. De bedoeling is om het verhaaltje volgende week ook eens na te spelen. Klik op volgende link om het filmpje thuis ook eens te bekijken, de kinderen gaan het zeker leuk vinden!
Op vrijdag was er even paniek... er was een stipje weg in de rij. Geen probleem, dan plakken we er toch gewoon nieuwe. Oef 😅
Dan nog even de werktaken van deze week:
1. Motorische taak:
We doen de eitjes open en halen er de kuikentjes uit. We moesten onze spieren laten werken om de eitjes open te drukken.
2. eitjes inwikkelen.
We herhaalden nog een taakje van vorige week. We wikkelden nogmaals een touwtje rond de kartonnen eitjes.
3. weven
We weven stroken lint. Boven, onder, boven onder... en met het volgende lintje net het omgekeerde.
tot volgende week!
We moesten van de juf aan iets denken dat we ooit deden, dat eigenlijk niet zo goed of lief was. Als we aan iets konden denken mochten we dat op een wit papiertje tekenen.
Dan was het tijd om aan iets te denken dat we goed deden. Dit mochten we op een bloemetje tekenen en dichtvouwen. Juf Christel en juf Anne-Marie hielpen ons hier een beetje bij.
Daarna gingen we met zijn alle naar buiten en gooiden we eerst allemaal onze witte papiertjes in een schaal. De juffen staken toen de witte papiertjes aan en daar gingen ze. Al onze foutjes waren verdwenen en vergeten!
Als laatste kwamen we aan een zwembadje. Hier moesten we onze bloemetjes inleggen en kijk eens wat er met de bloemetjes gebeurden! Ze gingen allemaal terug open, wauw!
Op donderdag zijn we met de bus op uitstap naar de bibliotheek van Hasselt gegaan.
Eenmaal aangekomen in de bibliotheek moesten we eerst een boekje terugbrengen.
De kinderen keken door de piepgaatjes en konden zo zien hoe het boekje door de grote machine werd opgeruimd.
"Kijk daar!" zegt Wolf. Daar kan je de grote lift zien die de boekjes moet opruimen. Goed Gezien Wolf!
We kregen allemaal een kaartje van de juf waar op stond welk soort boekje wij moesten zoeken in de bibliotheek, maar juf er zijn zo veel boeken in de bibliotheek! Hoe weten we nu waar we moeten gaan zoeken...Er kwam een mevrouw aan ons vragen of ze ons misschien kon helpen. De kinderen vroegen meteen of zij wist waar ze hun soort boekje konden vinden. Zij kon ons gelukkig verder helpen.
Kijk eens, juf Christel zag ook nog een bord met prentjes dat ons kan helpen zoeken.
Nu we wisten waar we moesten zoeken naar ons boek, konden we beginnen met de zoektocht. Als we een boek gevonden hadden, moesten we er ook eventjes in kijken of we het wel een leuk boek vonden! Dat is ook heel belangrijk.
Alle kinderen waren uiteindelijk geslaagd in hun zoektocht!
Na al dat zoeken was het tijd om terug naar de school te gaan. We stoppen de boeken in de tas, doen de jassen terug aan en dan kunnen we vertrekken. "Nee juf! Je moet eerst de boeken scannen." Oeps, dat waren we bijna vergeten!
Nu mogen we de boekjes meenemen naar school! We aten nog even een koekje terwijl we op onze bus aan het wachten waren. We moesten nog 10 minuutjes wachten, maar wat deden de kinderen dat goed.
Eenmaal op school mochten de kinderen nog even spelen, want de speeltijd was helaas al gedaan.
Erik kan al lezen, maar weet nog niet wat alle woordjes betekenen. Hij mocht zijn oefening maken met de tablet. Woordjes die hij niet kent zoekt hij op met google. Hoort zeewier bij 'zee'?
Ja hoor, kijk maar op de foto.
Voor de vakantie leerden we tijdens meetkunde alles over lijnen. Nu waren de figuren aan de beurt. Juf Lore had verschillende figuren bij. We maakten ze na met stokjes of touwtjes. Een cirkel heeft geen hoeken, een cirkel is helemaal rond. We kunnen een cirkel maken met een touwtje.
We maken een vierhoek met stokjes. Een rechthoek heeft 4 hoeken.
Juf Lore stopte figuren in een zakje. We moesten goed voelen en ze dan naleggen. Wat voelen we? Ohhh, één, twee, drie hoeken... dat moet een driehoek zijn.
We tekenden ook figuren op elkaars rug. Hihi... dat kriebelt een beetje ☺
Wat had Finn getekend? Een cirkel!Tijdens de schrijfbeurtjes leren we de letter 'm'. We kruipen met onze vinger als een wormpje over de bank. Zo maken we onze vingers los op een leuke manier.
We maakten met boogjes een mooie rups. Kijk, het lijkt al een beetje op een 'm'.
Het is bijna moederdag. Op vrijdag werd er al wat geknutseld... maar sssttt, het is nog even een geheimpje. Juf Lore las ook een verhaaltje voor in thema. 'mama kwijt'.
We keken tijdens het fruitmoment ook even naar de verfilmde versie van het boek. De bedoeling is om het verhaaltje volgende week ook eens na te spelen. Klik op volgende link om het filmpje thuis ook eens te bekijken, de kinderen gaan het zeker leuk vinden!
Op vrijdag was er even paniek... er was een stipje weg in de rij. Geen probleem, dan plakken we er toch gewoon nieuwe. Oef 😅
Dan nog even de werktaken van deze week:
1. Motorische taak:
We doen de eitjes open en halen er de kuikentjes uit. We moesten onze spieren laten werken om de eitjes open te drukken.
2. eitjes inwikkelen.
We herhaalden nog een taakje van vorige week. We wikkelden nogmaals een touwtje rond de kartonnen eitjes.
3. weven
We weven stroken lint. Boven, onder, boven onder... en met het volgende lintje net het omgekeerde.
tot volgende week!
Reacties
Een reactie posten