Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 26 FEBRUARI

Deze week gingen we met een nieuw thema van start. We leren nu alles over verkeer. Maandag mochten we vertellen wat we allemaal al wisten. 
We keken iedere dag naar een filmpje van Aya. Hij leert ons elke dag wat nieuws. 
Afbeeldingsresultaat voor aya levenslijn
Aya leerde ons dat we goed moeten luisteren in het verkeer. Kunnen jullie raden welk voertuig dit geluid maakt? 
We leerden ook dat spelen op de stoeprand gevaarlijk kan zijn. Dit probeerden we even uit in de klas. Heel goed Hanne-Lore. 
Kijk uit, Louis! Daar komt een auto aan. 
Iedereen heeft zijn plaats in het verkeer. Voetgangers horen niet op het fietspad.
.Voetgangers horen op het voetpad!

Ze mogen oversteken op het zebrapad. 
Aan de stoeprand moet je stoppen want wij leerden van Aya: "stoeprand stop!"

We leerden deze week ook een nieuwe letter schrijven! We leerden 'n'. 
We springen eerst 2 keer zoals een kikker en maken dan een haakje. We oefenden eerst goed aan bord.
Juf Veerle kon deze week niet komen, maar we deden toch aan schrijfdans. 
In scheerschuim maakten we mooie vlinders. Zo oefenden we de 8 en de liggende 8 nog eens in. 

Woensdag zagen we wat speciaals op de kalender. De maand februari is afgelopen, we zijn nu in maart. We kunnen al twee letters lezen van maart: 'aa' en 'r'! Wat knap van ons!

Tijdens de leeslessen hebben we weer heel wat gelezen. We zochten ook naar woorden met 'ee' in het grote zoekboek. 
De juf schreef de woorden die we vonden op het bord, zo konden we zelf controleren of we het juist hadden. 

Om de week af te sluiten, keken we naar de DVD van Mathias. Het was een DVD over Bassie en Adriaan in het verkeer. Wat leuk! De televisie op de gang deed het niet, maar gelukkig konden we de dvd wel op de laptop van de juf afspelen. We maakten een kleine cinema in de klas. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...