Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 26 FEBRUARI

Deze week gingen we met een nieuw thema van start. We leren nu alles over verkeer. Maandag mochten we vertellen wat we allemaal al wisten. 
We keken iedere dag naar een filmpje van Aya. Hij leert ons elke dag wat nieuws. 
Afbeeldingsresultaat voor aya levenslijn
Aya leerde ons dat we goed moeten luisteren in het verkeer. Kunnen jullie raden welk voertuig dit geluid maakt? 
We leerden ook dat spelen op de stoeprand gevaarlijk kan zijn. Dit probeerden we even uit in de klas. Heel goed Hanne-Lore. 
Kijk uit, Louis! Daar komt een auto aan. 
Iedereen heeft zijn plaats in het verkeer. Voetgangers horen niet op het fietspad.
.Voetgangers horen op het voetpad!

Ze mogen oversteken op het zebrapad. 
Aan de stoeprand moet je stoppen want wij leerden van Aya: "stoeprand stop!"

We leerden deze week ook een nieuwe letter schrijven! We leerden 'n'. 
We springen eerst 2 keer zoals een kikker en maken dan een haakje. We oefenden eerst goed aan bord.
Juf Veerle kon deze week niet komen, maar we deden toch aan schrijfdans. 
In scheerschuim maakten we mooie vlinders. Zo oefenden we de 8 en de liggende 8 nog eens in. 

Woensdag zagen we wat speciaals op de kalender. De maand februari is afgelopen, we zijn nu in maart. We kunnen al twee letters lezen van maart: 'aa' en 'r'! Wat knap van ons!

Tijdens de leeslessen hebben we weer heel wat gelezen. We zochten ook naar woorden met 'ee' in het grote zoekboek. 
De juf schreef de woorden die we vonden op het bord, zo konden we zelf controleren of we het juist hadden. 

Om de week af te sluiten, keken we naar de DVD van Mathias. Het was een DVD over Bassie en Adriaan in het verkeer. Wat leuk! De televisie op de gang deed het niet, maar gelukkig konden we de dvd wel op de laptop van de juf afspelen. We maakten een kleine cinema in de klas. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

De Laatste Schooldag

Ook aan dit vreemde schooljaar kwam een einde... vandaag kwamen we voor een laatste keer naar de klas. We maakten er een leuke dag van. 's Morgens warmden we eerst op met een piratendansje.  Wie nog eens met deze stoere piraat wil meedansen, kan het filmpje terugvinden op padlet.  Er werd vandaag nog een beetje geleerd in de klas, maar we deden het meestal op een speelse manier. Zo speelden we nog eens woordjesbingo... ... en we gingen weer naar buiten om wat leerspelletjes te spelen. Juf Nele ging ook weer mee.  Zo deden we nog eens het springspelletje met de dobbelstenen. We sprongen naar elkaar toe en vergeleken de getallen op onze dobbelstenen. Hé Erik en Louis, wie dobbelde er het meeste? We speelden nog een ander spelletje met dobbelstenen.  De dobbelstenen met getalbeelden telden we bij elkaar op. De andere dobbelsteen toonde welke actie we moesten uitvoeren. Kijk, hier moesten we twee keer met onze ogen knipperen.  We voerden alle opdrachten uit, van som...

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...