Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 5 MAART

Deze week stond alles nog in teken van verkeer. Maandag gingen we op uitstap. Hierover staat er een apart verslag op de blog.
We oefenden deze week het oversteken met een verkeerslicht. Rood is stoppen, groen is gaan.
We leerden ook dat we toch moeten verder stappen als het licht ineens op rood springt. We mogen niet op het zebrapad blijven staan!
We keken iedere dag nog naar een filmpje van Aya. Wat we van hem leren, hangt nu aan bord.
Tijdens de werktaak maakten we zelf een automat. 
Tijdens de speelbeurtjes mogen we hem uittesten. 

Vrijdag had juf Katleen een verrassing voor ons. Ze had het treinspoor van haar kinderen bij. We mogen het een tijdje lenen, Joepie!!! We hebben het treinspoor samen opgebouwd, dat was toch even puzzelen!



Tijdens de schrijflessen maken we nu iedere dag een dicteetje van de gekende letters. Het lukt al goed.

Met juf Veerle maakten we een kikker op muziek. We oefenden de juiste draairichting van het bolletje.



Tijdens de rekenlesjes werd er weer heel wat gesplitst. Bij juf Katleen leerden we alles over bouwsels. 


Op de godsdienstkalender zagen we dat het bijna Pasen is. Nu is het vasten, maar wat is wil dat eigenlijk zeggen???
De juf had een leuk proefje om het ons uit te leggen. 
Ze had een bokaal met beertjes bij, voor iedereen zit er een beertje in. We mogen de beertjes er zelf uithalen, maar mogen hiervoor maar 1 hand gebruiken!!!
Dat was niet makkelijk hoor, we kregen de beertjes er niet uit!
Gelukkig kwamen we tot een oplossing... we moeten delen! Ja, zo lukt het wel!
Wat hebben we geleerd? Als we een 'handje geef' zijn, dan wordt iedereen blij. 
We tekenden ook een 'handje neem' en een 'handje geef' op onze eigen handen.
In de drakenhal zijn we ook even naar 'de vastenzuil' gaan kijken. Daar hing veel informatie op over de vasten. Het was wel nog wat moeilijk voor ons. 
In de klas heeft de juf het opnieuw voor ons uitgelegd, maar dan een beetje makkelijker. Nu begrijpen we het wel ☺

Als afsluiter van de week werd er weer gespeeld. De activiteiten stonden in het teken van verkeer. Timothy en Louis hebben het treinspoor uitgetest. 
Alexander en Viggo speelden met hun zelfgemaakte automat.
Hanne-Lore, Luka en Mathias tekenden er vrolijk op los op het bord.

Tot volgende week!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...