Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 11 JUNI

Deze week moest de juf vaak praten met mama's en papa's. Juf Katleen kwam dan met ons werken. Het wordt dan ook maar een kort verslagje deze week.

Woensdag was juf Christel jarig. We maakten voor haar ook een grasmannetje.
Er was geen feestje, maar we kregen wel twee lekkere koekjes van haar. Gelukkige verjaardag Christel!!!

We hebben weer heel wat gerekend, maar deden ook taakjes voor taal. De juf nam het grote boek nog eens uit de kast. We zochten woordjes met 'p'. We konden er wel 20 vinden!!!
Maar de letter 'p' is niet zo makkelijk hoor. Hij lijkt erg op de letter 'b'... dus we mogen ons niet laten foppen. Als het toch gebeurde, dan liet de juf ons het verschil zien aan bord.
Er werden ook nog eens woordjes gevist. Dat kunnen we al goed.  
We mochten ook oefeningen maken met de lexidata. We moesten goed luisteren! Hoor ik 'm' of 'n'? Ik hoor 'n', dus ik schuif het autootje op 2.
Als we alle autootjes op de juiste plek konden parkeren, dan sprong er een mannetje uit. Dat vonden we grappig!
We leerden deze week toch nog een nieuw woordje. Wie zien we in de spiegel? "Dat ben IK!" Ja, het nieuwe woordje is 'IK'. 
Zo kunnen we zinnetjes lezen. We proberen ook al eens wat intonatie te gebruiken: gewoon praten bij een punt, roepen bij een uit-ROEP-teken, en een beetje zingen bij een vraagteken. 
We hebben ook geleerd dat de letter 'i' een korte roepletter is. We geven hem de kleur groen. 

Er waren deze week ook twee nieuwe werktaakjes. Er was een smartgame. We moesten de 4 puzzelstukken zo leggen, dat er evenveel dieren zichtbaar bleven als op de opdrachtenkaart. 
 Met de lichtbak mochten we dieren overtekenen. Nadien mochten we ze nog mooi inkleuren.

Er waren deze week ook leuke spelletjes. Juf Lore had een bowlingspel bij. Daar hebben we leuk mee gespeeld in de gang. 
Juf Christel zorgde voor diertjes van de dierentuin. Dat was ook héél leuk!

Op vrijdag werd er als afsluiter weer gespeeld. We speelden in twee groepen nog eens het spel 'wie heeft het gedaan'. We spelen samen om de dief te ontmaskeren. 
Wie heeft het gedaan? Spellen;Pocketspellen - image 2 - Ravensburger
Ofwel winnen we allemaal samen, ofwel wint de dief en het spook. Dat vinden we wel leuk! Het was dan ook super spannend!!!
Er werd ook nog eens met de dieren van de dierentuin gespeeld, en met de verkleedkleren.
Viggo, Luka en Alexander maakten op een groot blad omheiningen voor de boerderijdieren. Ze zorgden ook voor hooi, water en stallen. Waauw, wat deden ze dat goed! Zo maakten ze een grote boerderij. Nadien konden ze er met de diertjes op spelen. 

En zo zat de week er weer op!
Tot maandag. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...