Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 4 JUNI

De laatste maand van het schooljaar is ingegaan. Ookal is het bijna vakantie, wij zullen er de komende weken toch nog flink tegenaan. 
Ook deze week hebben we weer goed gerekend, geschreven en gelezen. De juf zorgde ook voor een nieuw werktaakje. Ze bracht twee broeken van haar man mee. Deze kunnen we over onze kleren aandoen. We oefenen op het sluiten van onze knoop. Met zo'n grote broek kunnen we goed zien wat we doen. Wie het al goed kon, mocht het proberen met de ogen dicht. 

Juf Katleen had een nieuw spel voor ons bij: "Vrolijke drukte op de boerderij"
De boerderij van boer Ben heeft een nieuwe bewoner: Flappie! Opgewonden springt het jonge hondje van Bens tractor en gaat meteen op ontdekkingstocht. Welke dieren wonen allemaal op de boerderij? Wie gaat met Flappie mee naar de andere boerderijdieren en luistert hoe ze hem luidkeels welkom heten? Flappie wil alle dieren op de boerderij een voor een bezoeken. Lukt het jullie om hem alle dieren te laten zien en hem dan weer naar de tractor te brengen voordat het donker wordt en alle sterren aan de hemel staan?
We gingen ook van start met een nieuw WO-thema want op donderdag gingen we naar de dierentuin. Het werd een super leuke uitstap! Je kan er veel dieren zien!
 Je moet wel goed kijken, want soms zitten de dieren verstopt!
kijk, daar zien we een Cheeta.
De schildpadden liggen onder een speciale lamp. Daar is het lekker warm!
Kijk eens wat een groot nest daar hoog boven op de paal. Dat is het nest van een ooievaar. 
Zie je daar ook die neushoorn?
 Als je goed kijkt, dan zie je zebra's. Dat lijken wel paarden met een gestreepte pyjama aan. 
 Ohhh, een giraf! Wat heeft die een lange nek zeg en wat is die groot. 
 De giraf krijgt wat te eten van de dierenverzorgster. 
De stokstaartjes vonden we wel hééél leuk. die zijn zo grappig!
We moesten toch een zoeken naar de rotsklipdas... maar daar zit hij dan, op een rots natuurlijk.  
Van al dat zoeken kregen we wel wat honger... tijd voor een koekje.
Oh daar zien we de neushoorns nog een keer. Maar nu van héél dichtbij. 
Oh wie piept daar naar ons door het hek? Kan je het zien??? Het is een grote kudo.
Waar is de leeuw? Hij zat in zijn hok, zodat de dierenverzorgers het hok kunnen proper maken. 
Met de jeep door de dierentuin.... Tuut, tuut!!!
Kijk eens, de leeuw is zo groot als ons, maar de cheeta en de lynx zijn kleiner. 
Oh, zien we daar een gorilla?
 Goed kijken. Wie ziet de gorilla's?  (links tussen de paal met de luidsprekers en de grote boom)
Even rust voor een boterhammetje en wat te drinken. 
Timothy vond hele kleine kikkertjes.
Hanne-Lore en Luka gaven de aap een petje.
Kijk, hier bouwen ze een nieuw verblijf voor de vogels.
Hop, tijd om weer wat dieren te zoeken... we hebben weer nieuwe energie.
In het verblijf van de gorilla's  zagen we een groot skelet. Er lag ook een schedel van een mens bij. Wat cool!
We zagen ook dwergnijlpaarden. Die lagen lekker te slapen in de zon. 
Wie maakt er daar zoveel lawaai!!! Oh, het is een ezel die balkt. 
Kijk eens wat een sterke helpertjes!
Hé, waar zitten de otters? We kunnen ze maar niet vinden...
 Oh daar zijn ze, ze liggen nog te slapen in hun hok. 
Kijk eens wie daar allemaal uit het tunneltje komt piepen.
Paarden zie je ook in de dierentuin. 
Wie kan de kamelen vinden? Het lijken wel hoopjes zand. 
We gingen ook kijken in een grote vogelkooi. Een volière noemen ze dat. We zagen 2 grote gieren op een tak.
Er is er eentje erg nieuwsgierig.
Maar wij zijn niet bang hoor! De dierenverzorger zorgt er wel voor dat hij ons niets doet.
Kijk, wie komt er ons daar nog even gedag zeggen... twee grote reigers.
Toen aten we nog wat fruit en mochten nog even spelen op het speeltuintje. En zo zat ons reisje naar de dierentuin erop. 


Op vrijdag mochten we ter afsluiter nog even spelen. Timothy was helaas ziek. 
Er waren kinderen die kozen voor het circus. 
Er werd weer flink getimmerd.
En er waren kinderen die het spelletje nog graag eens opnieuw speelden. 

Fijn weekend en een fijne vaderdag!
Afbeeldingsresultaat voor quote some superheroes don't wear a cape


Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...