Deze week lag er weer een brief in onze klas, maar dit keer niet van meneer Voets. Het was een briefje van de pieten! Ze schreven in hun brief dat Sinterklaas zijn werkkamer heel oud is. Het behangpapier komt van de muren en zo kan Sinterklaas zich natuurlijk niet concentreren op zijn werk. De Sint is al een aantal keer gaan kijken voor nieuw behangpapier, maar dat kost allemaal te veel centjes! De pieten willen de Sint daarom verrassen met nieuw behangpapier. Bij onze brief lag ook een rolletje behangpapier en dat moesten wij versieren met heel veel kleur en mooie tekeningen, want dat ziet de Sint graag. Daar zijn wij dan ook meteen aan begonnen!
We zijn, tijdens de beurten wereldbol, ons lichaam eens van dichterbij gaan bekijken. Waar is je schouder? Waar is je navel? Waar is je enkel? ... Elke dag bespraken we een ander deel van het lichaam en dat hebben we dan ook op papier gezet. Het hoofd van Wolf, de buik van Kevin en de benen van Nova kwamen op het blad terecht. We vonden het resultaat zelf wel leuk, maar ook een beetje grappig.
Deze week speelden we een nieuw spelletje: Twinkel Pinkels. Bij dit spel moeten de kinderen 2 dezelfde plaatjes zoeken.
Tijdens de schrijfles hebben we geleerd hoe we een spiraal moeten maken. Dat was niet eenvoudig, maar de juf zei dat we het al heel goed deden! We probeerden het op papier en op het krijtbord.
Tijdens spel op vrijdag hebben we een aantal spelletjes buiten gespeeld! We speelden tikkertje en 1,2,3 piano. Deze spelletjes kenden we natuurlijk al, maar iedereen had zo zijn eigen regeltjes en daar kwam af en toe ruzie van. Daarom hebben we het eens samen gespeeld, zodat we allemaal dezelfde regeltjes hebben.
Tikkertje:
-Hoe kiezen we de tikker? Wanneer niemand de tikker wil zijn, zetten we de schoenen tegen elkaar en dan zingt iemand "Iene, miene, mutte" terwijl hij de schoenen tikt. De schoen waar de vinger eindigt is de tikker.
- Waar kan ik op huis staan? Op de speelplaats hebben we een plek uitgekozen waar de kinderen op huis mogen staan. Wanneer ze hier staan, mogen ze niet getikt worden door de tikker. Op huis mag je maar 5 seconden staan. Je moet dus hardop tellen en bij 5 terug beginnen rennen.
- Iemand meteen opnieuw tikken die jou net getikt heeft, mag niet.
1,2,3, piano:
-Wie mag beginnen? Indien er niemand wil beginnen, zingt er iemand "Iene, miene, mutte" zoals bij tikkertje.
-Ik moet 1,2,3 piano hard roepen. Anders horen de kinderen niet wanneer ze mogen vertrekken.
-Wanneer ben ik af? Je lichaam mag een klein beetje bewegen. Je mag alleen niet beginnen lachen, vallen, draaien,....
-Wat doe ik nadat ik 1,2,3 piano zeg? Ik loop een beetje rond en kijk of de kinderen bewegen. Ik mag niemand kietelen.
Zo en de week zit er weer op!
Fijn weekend!
juf Anne-Marie
Er werd hard gewerkt! Het eindresultaat volgt nog.
We zijn, tijdens de beurten wereldbol, ons lichaam eens van dichterbij gaan bekijken. Waar is je schouder? Waar is je navel? Waar is je enkel? ... Elke dag bespraken we een ander deel van het lichaam en dat hebben we dan ook op papier gezet. Het hoofd van Wolf, de buik van Kevin en de benen van Nova kwamen op het blad terecht. We vonden het resultaat zelf wel leuk, maar ook een beetje grappig.
Deze week speelden we een nieuw spelletje: Twinkel Pinkels. Bij dit spel moeten de kinderen 2 dezelfde plaatjes zoeken.
Tijdens de schrijfles hebben we geleerd hoe we een spiraal moeten maken. Dat was niet eenvoudig, maar de juf zei dat we het al heel goed deden! We probeerden het op papier en op het krijtbord.
Tijdens spel op vrijdag hebben we een aantal spelletjes buiten gespeeld! We speelden tikkertje en 1,2,3 piano. Deze spelletjes kenden we natuurlijk al, maar iedereen had zo zijn eigen regeltjes en daar kwam af en toe ruzie van. Daarom hebben we het eens samen gespeeld, zodat we allemaal dezelfde regeltjes hebben.
Tikkertje:
-Hoe kiezen we de tikker? Wanneer niemand de tikker wil zijn, zetten we de schoenen tegen elkaar en dan zingt iemand "Iene, miene, mutte" terwijl hij de schoenen tikt. De schoen waar de vinger eindigt is de tikker.
- Waar kan ik op huis staan? Op de speelplaats hebben we een plek uitgekozen waar de kinderen op huis mogen staan. Wanneer ze hier staan, mogen ze niet getikt worden door de tikker. Op huis mag je maar 5 seconden staan. Je moet dus hardop tellen en bij 5 terug beginnen rennen.
- Iemand meteen opnieuw tikken die jou net getikt heeft, mag niet.
1,2,3, piano:
-Wie mag beginnen? Indien er niemand wil beginnen, zingt er iemand "Iene, miene, mutte" zoals bij tikkertje.
-Ik moet 1,2,3 piano hard roepen. Anders horen de kinderen niet wanneer ze mogen vertrekken.
-Wanneer ben ik af? Je lichaam mag een klein beetje bewegen. Je mag alleen niet beginnen lachen, vallen, draaien,....
-Wat doe ik nadat ik 1,2,3 piano zeg? Ik loop een beetje rond en kijk of de kinderen bewegen. Ik mag niemand kietelen.
Zo en de week zit er weer op!
Fijn weekend!
juf Anne-Marie
Reacties
Een reactie posten