Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 26 NOVEMBER

Deze week moesten we op school naar de dokter gaan! Het was namelijk tijd om onze oren, ogen en tanden nog een keertje te laten controleren. De dokter heeft ook gekeken hoeveel we nu wegen en hoe groot we zijn. Sommige kinderen moesten een spuitje, maar ook dat verliep heel vlot! Wanneer er iemand bij de dokter was, hielden wij ons rustig bezig in de wachtkamer.

Ook deze week leerden we weer veel over ons lichaam. We zijn eens gaan kijken wat we al allemaal kunnen met ons lichaam. Wie komt er met zijn tong aan zijn neus?
 Wie kan er knipogen?
Wie kan hurken?
Wie kan zijn tenen raken zonder zijn knieën te plooien?
We hebben ook de lichaamsdelen nog een keertje ingeoefend. De juf gaf ons een plakkertje en zei dan dat we die bijvoorbeeld moesten plakken op een ander kindje haar of zijn elleboog. Wat hebben we gelachen!

En als laatst moest er natuurlijk ook een plakkertje op iemand zijn billen plakken!

Tijdens de rekenbeurtjes hebben we geleerd over de Bolletjes bus. In deze bus mogen alleen maar bolletjes meerijden, maar ze mogen niet zomaar gaan zitten waar zij willen. De buschauffeur neemt als eerste plaats in de bus en hij zit altijd helemaal bovenaan. Het volgende bolletje dat instapt moet onder de buschauffeur plaatsnemen. Het bolletje dat daarop volgt moet weer bovenaan plaatsnemen en zo gaat het steeds verder.
Toen de Bolletjes bus aankwam bij de snoepjes fabriek was het tijd om uit te stappen. Ook in de snoepjes fabriek moeten de bolletjes op dezelfde manier plaatsnemen. Eerst bovenaan, dan onderaan, dan weer bovenaan,...
In ons werkboekje van rekenen moesten we ook bolletjes inkleuren. De juf vertelde ons dat we deze moeten inkleuren zoals de bolletjes van de Bolletjes bus. Eerst bovenaan, dan ... Dat deden we heel goed!

Deze week hebben we lusjes leren schrijven. Nadat we de lusjes gemaakt hadden, mochten we er clowntjes van maken!

Vandaag zijn we onze dag gestart met ochtendgymnastiek. Oei, juf wat betekent dat? Wij gaan onze spieren wakker dansen! Dat deden we op het liedje "hoofd, schouders, knie en teen".

We hebben deze week ook een schoentje geknutseld. Dat schoentje gaan we dinsdag, wanneer Sinterklaas op onze school is geweest, in de klas zetten.

We hebben de week afgesloten als Zwarte Piet en Sinterklaas! De kinderen mochten zich tijdens een speelbeurt namelijk verkleden.

Geniet van jullie weekend!

juf Anne-Marie

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...