Doorgaan naar hoofdcontent

de week van 16 maart

De week zit er weer op... maar hij verliep niet zoals gewoonlijk. We deden weer allerlei dingen, maar deze week deden we dat thuis. Vreemd hé, niet altijd makkelijk... maar we maakten er het beste van.

Alexander kwam deze week wel enkele dagen naar school. Hij heeft er flink gewerkt.

Maar ook de andere kinderen deden goed hun best van thuis uit. Er werd flink gewerkt in bundeltjes...
...maar ook op bingel.
Image result for bingel

mama's en papa's waren ook erg creatief en lieten ons allerlei leuke leertaakjes doen. We rekenden met knoopjes en zelfs met tomaatjes. We zochten naar lettertjes en deden nog veel meer...

Er werd ook fijn gekleurd.

En we hielpen thuis een handje mee... door ons zelf aan te kleden, handdoeken te vouwen, in de keuken te helpen. Echte hulpjes waren we.

Het was gelukkig mooi weeer, dus we hebben ook veel buiten gespeeld, gegeten en zelfs gewerkt.

Tuur heeft nog een leuke tip voor ons. Frank Daenen leest leuke boekjes voor! Als jullie ook eens een keertje naar zijn verhaaltje willen luisteren, dan vinden jullie op padlet de link.

Juf Lore en juf Christel waren deze week ook thuis. Ze moesten maar enkele dagen naar school. Gek hé. Ze hebben gekookt...
 ...en ook flink gewerkt.
Juf Lore heeft ook twee kleine kindjes. Ze hebben samen ook geturnd. Met 'biba&loeba' kan je leuke turnoefeningen doen. Willen jullie dat volgende week ook eens proberen? kijk dan maar op padlet voor de link.

En natuurlijk werd er elke dag ook flink fruit gegeten. Jullie toch ook hé! ☺

Ik denk dat we elkaar wel héél erg missen... Louis stuurde al een dikke knuffel ;-)
En hé kijk, juf Christel wuift! Wuiven jullie terug??? Stuur maar een fotootje, dan plaatsen we ze volgende week op de blog.

Zorg goed voor elkaar en hou het gezond!
Tot snel... op de blog!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...