Doorgaan naar hoofdcontent

de week van 8 juni

Ook deze week mochten we weer twee dagen naar school. Hoera! Dinsdag had juf Lore een verhaaltje voor ons klaar. Wie zou er zich toch maar verstoppen in het tuinhuisje van mieke? 
Een teen? Weet jij al wie zich heeft verstopt? 
Ohh, een aap! 
aap! dat is ons nieuwe woordje. 
de letter 'aa' die kennen we al. Dat is een roepletter. De letter 'p' is nieuw. 'p' kan je niet roepen, dat is dus een blauwe letter. 
Tijdens de speeltijd werd er weer fijn buiten gespeeld met de speeldoos. 
Op vrijdag leerden we tijdens het beurtje W.O. nog wat nieuwe spelletjes. Dit is een hinkelperk.
daar moet je op hinkelen. Hinkelen doe je op één been. soms mag je wel op twee benen steunen. Wil je het thuis ook eens proberen? Dat kan! In je opdrachtenbundel zitten de spelregels.
Omdat het warm weer was, deden we ook een waterspelletje. De juffen schreven allemaal lettertjes op heb bord. Om de beurt mochten we een lettertje kiezen, dat ons klasgenootje moest wegspuiten. We vonden het een superleuk spel! Probeer het thuis ook maar eens. 
Als je geen schoolbord hebt, dan kan je de letters ook op de grond schrijven. 
Zo kan je ze ook wegspuiten. Probeer het maar!
Kennen jullie dit spelletje? Dit is een knikkerspel. Het is de bedoeling dat je de knikker in het potje rolt. Knikkeren is niet makkelijk hoor!
Als het wat moeilijk is om de knikker in het potje te rollen, dan is het ook goed als je de knikker in de cirkel kan rollen. 
kijk zo...
Juf Lore had ook een hele lange elastiek bij. Maar juf toch, dat is toch geen elastiek voor je haren... daar is die veel te lang voor!
Dat is een elastiek om mee te springen. 
Springen maar Jotbir! Er in, er uit... 
en erop! Bravo!
Jullie kunnen het al raden... (en waarschijnlijk wisten jullie het ook al) we leren nu over sport en spel. Dinsdag vertelden we alles over onze hobby's. Vrijdag had de juf  allerlei spulletjes bij. 
dit is een medaille. Dat hoort bij sport. Als je een sportwedstrijd wint dan kan je er eentje verdienen. Wie heeft er allemaal een medaille thuis? neem er maar eens een foto van voor op de blog!
Dit zijn twee tennisrackets. Het linkse is een echt tennisracket, die hoort zeker bij sport. Het rechtse racket is zacht en licht. Dat is een racket om mee te spelen. Je kan het niet gebruiken voor een echte tenniswedstrijd hoor. 
Alexander oefende in de opvang het dansje lekker fit. Wie probeerde het thuis ook? Goed oefenen, want dinsdag mogen we het tonen in de klas!
Kijk eens wat Alexander nog vond toen hij in de opvang was... een nest met vuurwantsen. Vuurwantsen lijken op lieveheersbeestjes. Cool hé!

Er werd ook geschreven. Deze week oefenden we het schrijfpatroon van de vis. 
We maakten ook een werktaakje. De taakjes liggen nu in ons eigen bankje en worden wekelijks gewisseld. Sana legde de juiste robotjes op de lege plaatsen in de getallenrijen. 
Louis bouwde figuren na met foam-blokjes. Volgende week neem ik van de andere taakjes ook foto's. 

Bij juf Christel deden we oefeningen rond het thema vaderdag. We bespraken allerhande materiaal. Wat kan papa daar mee doen? 

Morgen is juf Christel jarig. Omdat we dan niet op school zijn, had ze vandaag lekkere donuts voor ons bij. Hiep hiep hoera voor Christel!!!!

Zondag vieren we papa. De brief en het pakje zitten in de boekentas. Hoera voor alle papa's! Maak er een fijn feest van en tot dinsdag!
Quotes over papa's voor Vaderdag - Een goed verhaal

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...