De week zit er weer op, dus we hebben weer een verslagje voor jullie klaar. We zijn deze week de lesdagen gestart met het dansje 'lekker fit'. Heb je het dansje thuis ook al eens geoefend? Je kan het dansje vinden op padlet.
Er werd ook flink gelezen.
3. De juf had een grote pot met allemaal propjes. We mochten een propje kiezen en openvouwen. We keken goed welk prentje er op het propje stond. Met welke letter begint het woordje? Rennen maar! Zoek het juiste potje.
Op vrijdag gingen we weer naar buiten om nieuwe spelletjes te spelen. Maar eerst toonde juf Lore ons een speciaal voorwerp. Weten jullie waar dit voor dient? Ahhh, we kunnen Tuur zijn buik dik maken.
Maar nee, het is een pomp. Je kan een pomp gebruiken op de banden van een fiets op te pompen.
Op vrijdag leerden we dus nieuwe spelletjes. We leerden ringen werpen.
Op vrijdag vertelden we ook wat we thuis deden. We vertelden over onze werkjes, maar ook over de spelletjes die we speelden, het wandelen...
Op dinsdag lazen we ook om de beurt bij juf Nele.
Er werden ook rekenoefeningen gemaakt. Zo werd er gesplitst met de splitsbordjes...
en er werden ook sommetjes gemaakt met materiaal. De juf speelde een verhaaltje met FisherPrice (vb. 2 mannetjes rijden in de auto, 1 mannetje stapt uit, hoeveel mannetjes blijven er zitten) en wij noteerden het sommetje.
Als iedereen het sommetje had neergeschreven, werd het verhaaltje nog eens gespeeld. Zo konden we controleren of we het juiste sommetje noteerden
Er werd ook geschreven. Thuis maakten we mooie slakjes van onze hand en van klei. Er werden ook slakjes van papier gevouwen. In de klas maakten we op dinsdag grote slakken op de speelplaats en op vrijdag kleurden we met kleine cirkeltjes cirkeltjes op een slakkenhuisje in. (de juf nam foto's van de slakjes die we thuis vouwden en onze kleurwerkjes. Helaas liepen de fotobestanden een beschadiging op, waardoor ze niet meer geopend kunnen worden. dinsdag zal ik er opnieuw een foto van maken en hier toevoegen.)
Samen met juf Nele gingen we op dinsdag weer buiten leren. We speelden volgende spelletjes: 1. We springen op de stipjes naar elkaar toe. Als we elkaar tegenkomen, dan schudden we met de dobbelsteen in ons potje.
Wie heeft het meeste? Die mag verder springen tot bij het volgende kindje. Het andere kindje gaat terug in de rij staan en wacht tot hij/zij opnieuw mag springen.
2. De juf heeft de letters die we kennen op de grond geschreven. We staan allemaal op een lettertje. De juf roept een lettertje. Wie op het lettertje staat, rent snel tot bij de juf, geeft een high-five en gaat op een ander lettertje staan. Toen de juf merkte dat het goed ging, werden er korte woordjes (vb. aan, oor...) op de grond geschreven en speelden we het spel opnieuw. De juf riep nu geen letters, maar woordjes.
Alexander vond een prentje dat begon met de letter 'v'.
Deze prentjes horen allemaal blij de letter 's'. Luister maar...'slot' begint met de letter 's'. Tijdens de lessen WO leerden we verder over sport en spel. We werkten in onze bundel, maar deden ook een spelletje. Kan jij raden welke sport/spel Erik uitbeeldt?
Goed geraden! Erik is aan het dansen.
Weten jullie ook welke sport Mart uitbeeldt?
Maar natuurlijk, hij speelt tennis. En zo gingen we nog even door.
We maakten ook een vingerpopje. We kleurden het in en prikten het uit. We maakten ook een bal van een propje papier. Nu kunnen we voetballen, wat leuk!Er werden ook weer werktaakjes uitgevoerd. We bouwden figuurtjes na met clics en zochten naar de juiste oplossing met de 'pico logico'
Er waren ook kindjes die een 3-D puzzel maakten.
We speelden deze week het spelletje kroko loko met juf Christel.
Wist je dat krokodillen hele
gevaarlijke dieren zijn die
alles opeten, wat maar aan
hun neus voorbij komt? Hoe
meer ze in dit spel eten, hoe
langer ze worden. Elke speler
krijgt zijn eigen krokodil. Gooi
met de dobbelsteen en zoek een
kaartje met een land-, water- of luchtdier. Met een goed
geheugen en een beetje
geluk wordt jouw krokodil
steeds langer. Wie aan het einde van het
spel de langste krokodil heeft, is de winnaar van Kroko
Loko.
Maar nee, het is een pomp. Je kan een pomp gebruiken op de banden van een fiets op te pompen.
Maar met een speciaal buisje erop, kan je ook ballen oppompen.
Dat gaan we dus ook proberen.
maar oeps... de bal gaf een knal. Dat was niet echt de bedoeling. Zo'n plastic ballen kunnen we dus niet oppompen. De juf zal een nieuwe moeten kopen. ☺Wie kent de spelletjes nog van vorige week? Ja, we leerden knikkeren, hinkelen, elastieken en met waterpistooltjes lettertjes wegspuiten. Als jullie eens in Hasselt zijn, dan moet je maar eens goed rondkijken in de winkelstraten. Daar vind je ook hinkelperken. Misschien zijn er in jouw dorp of stad ook hinkelperkjes te vinden. Als je er eentje vindt, neem dan zeker een foto voor op de blog.
Knikkeren en elastieken zijn alvast spelletjes die ook tijdens de speeltijd in de smaak vallen.
Maar ook spelen met de frisbee en voetballen vinden we leuk.
Juf Christel is een goede keeper!
Ook rekenen op het grote bord is fijn om te doen. Op vrijdag leerden we dus nieuwe spelletjes. We leerden ringen werpen.
Als je petanque wil spelen, is het belangrijk dat je met je speelbal het kleine balletje raakt. Omdat dat niet zo makkelijk is, werd dat deze week geoefend. Met jongleerballen probeerden we het kleinste jongleerballetje te raken. Volgende week spelen we het echte petanquespel. Dan spelen we ook om te winnen.
We speelden ook minigolf. Met een golfstick moeten we het balletje doorheen allerlei hindernissen loodsen. Tussen de potjes, onder de hekjes en dan in het gaatje.
Juf Christel leerde ons ook het spel 'Antoinette, wie heeft de bal?'. We staan op een rijtje schouder aan schouder. één kindje is de gooier en heeft de bal. Dat kindje staat met de rug naar ons toe. Hij of zij gooit de bal en wij vangen de bal op. één kindje verstopt de bal achter de rug en we beginnen te zingen 'Antoinette wie heeft de bal? Draai je om dan weet je 't al'. De gooier mag zich dan omdraaien en probeert te ontdekken wie de bal achter zijn rug verstopt heeft.
We speelden ook minigolf. Met een golfstick moeten we het balletje doorheen allerlei hindernissen loodsen. Tussen de potjes, onder de hekjes en dan in het gaatje.
Juf Christel leerde ons ook het spel 'Antoinette, wie heeft de bal?'. We staan op een rijtje schouder aan schouder. één kindje is de gooier en heeft de bal. Dat kindje staat met de rug naar ons toe. Hij of zij gooit de bal en wij vangen de bal op. één kindje verstopt de bal achter de rug en we beginnen te zingen 'Antoinette wie heeft de bal? Draai je om dan weet je 't al'. De gooier mag zich dan omdraaien en probeert te ontdekken wie de bal achter zijn rug verstopt heeft.
En zo zit de week er weer op.. Wat vliegt de tijd.
Veel plezier dit weekend en tot dinsdag!
Reacties
Een reactie posten