De eerste schoolweek zit er alweer op. Deze week ging het vooral om het wennen aan elkaar, aan de juffen en meesters, aan de klas, aan het materiaal... en niet te vergeten aan de gewoontes en de regels.
We gingen van start met het leegmaken van de boekentassen. Er zat heel wat in... dozen tissues, een kaft, een pennenzak...
Voor de kinderen die in de eetklas eten zat er ook een kleine boekentas in met een boterhamdoos, een drinkfles, fruit en koek.
De koekendozen gingen in de koekenmand en de fruitdozen in de fruitmand.
We oefenden ook ons plekje in de rij. Dat deden we in de gang...
... op de grote speelplaats...
... en op de kleine speelplaats.
Dit is een stopstip. Als we die tegenkwamen in de gang, dan moesten we stoppen!
Er werd ook al een beetje gewerkt. Tijdens het lesje W.O. stelden we onszelf voor. Hiervoor gebruikten we een gesprekskaart.
Tijdens de schrijflesjes maakten we een verjaardagstaart. We oefenden op stoppen en van richting veranderen. Schrijven doen we op muziek, dat is leuk!
We deden het in de lucht, in scheerschuim, aan bord en op papier. Allemaal mooie taarten!!!
Als er iemand jarig is, dan geven we ook een verjaardagskaartje. We schreven allemaal onze naam op het kaartje.
Wolf mocht ook 4 activiteiten kiezen.
Als versiering wou hij graag mooie bellen.
We gaven Wolf zijn verjaardagskaart.
Wolf wou graag een vuurwerkstokje bij de taart. Wat mooi!
Wolf wou ook wel graag een verjaardagsliedje horen.
We aten allemaal van de verjaardagstaart. Wat lekker was dat! Er zat ook fruit in de taart. We proefden ananas, kiwi en kersen. mmmmmm....
Wolf koos een spelletje 'elefun' voor na het feestje. Om de beurt mochten we vlindertjes vangen.
We gingen van start met het leegmaken van de boekentassen. Er zat heel wat in... dozen tissues, een kaft, een pennenzak...
Voor de kinderen die in de eetklas eten zat er ook een kleine boekentas in met een boterhamdoos, een drinkfles, fruit en koek.
De koekendozen gingen in de koekenmand en de fruitdozen in de fruitmand.
We oefenden ook ons plekje in de rij. Dat deden we in de gang...
... op de grote speelplaats...
... en op de kleine speelplaats.
Dit is een stopstip. Als we die tegenkwamen in de gang, dan moesten we stoppen!
Er werd ook al een beetje gewerkt. Tijdens het lesje W.O. stelden we onszelf voor. Hiervoor gebruikten we een gesprekskaart.
Tijdens de schrijflesjes maakten we een verjaardagstaart. We oefenden op stoppen en van richting veranderen. Schrijven doen we op muziek, dat is leuk!
We deden het in de lucht, in scheerschuim, aan bord en op papier. Allemaal mooie taarten!!!
We maakten ook al reken- en taaloefeningen. We deden het meestal nog samen aan tafel...
... maar af en toe ook al eens alleen.
Natuurlijk wisselden we de leerbeurten nog vaak af met speel- en leesbeurten.
In de klas maken we iedere week 'werktaakjes'. Dat zijn taakjes die we alleen moeten uitvoeren. De kinderen die vorig jaar bij juf Hilde of meester Erik zaten, kennen het systeem al. Het lijkt namelijk op mandjes maken. Deze week waren er drie taken:
1.Een puzzeltaak. Eerst maakten we de puzzel op de voorbeeldplaat, nadien probeerden we de puzzel juist op de stokjes te schuiven.
2. Een motorische taak. Deze week maakten we een taart tijdens de schrijfbeurten. In het tweede mandje zat ook taart. We legden knikkers op de rietjes, maar probeerden dat te doen zonder dat ze eraf vielen.
3. Een kniptaak. We knipten lange stroken in stukjes. Zo maakten we bakstenen. We plakten de bakstenen op het huis.
Op donderdag gingen we naar de biebbus. Een bibliotheek op wielen... wat gek.
Vooraan in de bus kan de chauffeur zitten. Hij rijdt met de biebbus naar onze school.
De biebbus had ook ramen... "kijk, wij zien onze school!"
De bus had ook veel boeken. De mevrouw van de bus vertelde uit welke boeken wij mochten kiezen. Wij mochten kiezen uit het rek van de varkentjes.
Kiezen maar!
Wie een boekje had gekozen, kon al even lezen.
De biebbus had ook een computer. Daarmee konden we onze boeken uitlenen.
De boeken die we wouden uitlenen, legden we tussen de rode stroken.
De juf las in de klas nog een boek voor. Op elke pagina stond een kort verhaaltje en enkele opdrachtjes. vb. 'waar is de poes?, Wat zit er in de boekentas van Rik?' We vonden het wel leuk om de opdrachten uit te voeren.
Op vrijdag vierden we de verjaardag van Wolf. 's Morgens maakten we eerst een kroon. Met een kleurpotlood maakten we krulletjes van pijpenragers.
We plakten ook sterren op de kroon. Wat werd hij mooi!Als er iemand jarig is, dan geven we ook een verjaardagskaartje. We schreven allemaal onze naam op het kaartje.
Wolf mocht ook 4 activiteiten kiezen.
Als versiering wou hij graag mooie bellen.
We gaven Wolf zijn verjaardagskaart.
Wolf wou graag een vuurwerkstokje bij de taart. Wat mooi!
Wolf wou ook wel graag een verjaardagsliedje horen.
We aten allemaal van de verjaardagstaart. Wat lekker was dat! Er zat ook fruit in de taart. We proefden ananas, kiwi en kersen. mmmmmm....
Wolf koos een spelletje 'elefun' voor na het feestje. Om de beurt mochten we vlindertjes vangen.
En zo zat de eerste schoolweek er alweer op! Tot maandag allemaal!!!
Reacties
Een reactie posten