De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.
We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom!
Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.
Tijdens de W.O.-lesjes zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.
We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.
Ooh, wat voelt een vork scherp aan.
Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'
Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig!
Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!!
We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de stift en voorwerpen die ook groter waren.
We moesten goed zoeken hoor!
We zochten ook de kortste weg naar de school. We vonden het een beetje moeilijk om de juiste weg te kiezen. Daarom werd er klei gebruikt. We maakten eerst een lange worst.
We legden de worsten op de verschillende wegen.
En dan maar vergelijken... Kijk, deze weg is het korst!
Op dinsdag hoorden we meneer de uil huilen vanuit een hoekje de klas. Hij was zijn pijlen thuis vergeten en vond zijn huisje niet meer terug. We hebben hem natuurlijk de juiste weg gewezen.
We maakten een weg van pijlen.
Samen met meneer de uil, oefenden we de richtingen in: 'naar boven', 'naar onder', 'vooruit', 'achteruit'... Als meneer de uil op je hand zat, mocht je aan de andere kinderen vertellen hoe hun pijl moest 'vliegen'.
Meneer de uil maakte het wat moeilijker. Hij omschreef een wegje dat we moesten natekenen. "Vb. 2 stappen vooruit, 1 stap naar links."
Kijk, op het wachtblad staan ook pijlen. Die moeten we ook volgen als we onze naam ophangen!
Het schrijfpatroon van deze week was nogmaals de zig-zag-lijn. We maakten wel geen vleermuis meer, maar een egeltje. We oefenden eerst op de speelplaats. Kijk, onze benen vormen ook een zig-zag-lijn.
Na wat oefenen, probeerden we het alleen.
Kijk eens wat een mooie egeltjes!!!
In de klas oefenden we met scheerschuim...
...en op het bord.
Het ging zo goed, dat het wel wat moeilijker mocht! Met schildersplakband, plakten we zelf een zigzaglijn op papier.
Op muziek maakten we weer een zig-zag-lijn. Mooi op de tape blijven!!!
Zo maakten we weer mooie egels.
En dit zijn de nieuwe werktaakjes van deze week...
1. Egeltje met pijpenragers.
Met pijpenragers maakten we stekels aan de egel.
3. De lexidata.
We maakten nog een keer wat oefeningen met de lexidata. Nu hebben we het systeem helemaal door.
4. Kniptaak - dino
We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom!
Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.
Tijdens de W.O.-lesjes zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.
We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.
Ooh, wat voelt een vork scherp aan.
Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'
Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig!
Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!!
We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de stift en voorwerpen die ook groter waren.
We moesten goed zoeken hoor!
We zochten ook de kortste weg naar de school. We vonden het een beetje moeilijk om de juiste weg te kiezen. Daarom werd er klei gebruikt. We maakten eerst een lange worst.
We legden de worsten op de verschillende wegen.
Op dinsdag hoorden we meneer de uil huilen vanuit een hoekje de klas. Hij was zijn pijlen thuis vergeten en vond zijn huisje niet meer terug. We hebben hem natuurlijk de juiste weg gewezen.
Samen met meneer de uil, oefenden we de richtingen in: 'naar boven', 'naar onder', 'vooruit', 'achteruit'... Als meneer de uil op je hand zat, mocht je aan de andere kinderen vertellen hoe hun pijl moest 'vliegen'.
Meneer de uil maakte het wat moeilijker. Hij omschreef een wegje dat we moesten natekenen. "Vb. 2 stappen vooruit, 1 stap naar links."
Kijk, op het wachtblad staan ook pijlen. Die moeten we ook volgen als we onze naam ophangen!
Het schrijfpatroon van deze week was nogmaals de zig-zag-lijn. We maakten wel geen vleermuis meer, maar een egeltje. We oefenden eerst op de speelplaats. Kijk, onze benen vormen ook een zig-zag-lijn.
Na wat oefenen, probeerden we het alleen.
Kijk eens wat een mooie egeltjes!!!
In de klas oefenden we met scheerschuim...
...en op het bord.
Het ging zo goed, dat het wel wat moeilijker mocht! Met schildersplakband, plakten we zelf een zigzaglijn op papier.
Op muziek maakten we weer een zig-zag-lijn. Mooi op de tape blijven!!!
Zo maakten we weer mooie egels.
En dit zijn de nieuwe werktaakjes van deze week...
1. Egeltje met pijpenragers.
2. Egeltje plooien
We volgden het stappenplan en plooiden mooie egels. Het was niet zo makkelijk, dus deze taak komt volgende week nog een keertje aan bod.
De egeltjes die klaar zijn, hangen nu aan het prikbord op de gang. Zo creëren we daar toch al een herfstsfeertje. We maakten nog een keer wat oefeningen met de lexidata. Nu hebben we het systeem helemaal door.
4. Kniptaak - dino
Deze week knipten we tanden uit voor de dino. We plakten ze op en gaven de dino nog een leuke kleur met wasco's.
Op donderdag kwamen de mama's en papa's langs in de klas, juf Lore had veel te vertellen. Wij waren er niet bij, maar lagen te dromen in ons bed. We vonden het wel leuk om op vrijdag de foto's van de ouderavond te zien.
Het spel van de week is 'rupsje smulgraag'
We spelen deze week nog niet om te winnen, maar proberen zo veel mogelijk kaartjes te verzamelen voor het beurtje om is. Je hebt er wel veel plaats voor nodig hoor!
Op vrijdag sloten we de week af met begeleid spel. We maakten kennis met het speelgoed voor volgende week.
Wij speelden met het kasteel en de ridders.
Wij bouwden de knikkerbaan. We moesten vaak testen om te zien of de knikker wel tot beneden kon rollen. We moesten goed samenwerken!
Wij deden het wat rustiger aan en speelden met de fisher price. 'Tu-ta Tu-ta... hier komt de ziekenwagen!'
En zo zat de week er weer op.
Volgende week komt Erik weer naar de klas. Joepie!!!
Op donderdag kwamen de mama's en papa's langs in de klas, juf Lore had veel te vertellen. Wij waren er niet bij, maar lagen te dromen in ons bed. We vonden het wel leuk om op vrijdag de foto's van de ouderavond te zien.
Het spel van de week is 'rupsje smulgraag'
Grote kaarten met lekkere vruchten en groenten liggen verspreid. Een grote kleurige rups komt aangekropen. Ze probeert zoveel mogelijk van die lekkere dingen op te eten. Wie aan de beurt komt, gooit een grote kleurendobbelsteen. Rood betekent dat alle achterste segmenten van de rups tot en met het rode, één voor één opnieuw vooraan mogen aangelegd worden. Daarna wordt de kop terug geplaatst en gehoopt dat de rups nu op één (of meer) van de lekkernijen aanbeland is.
We spelen deze week nog niet om te winnen, maar proberen zo veel mogelijk kaartjes te verzamelen voor het beurtje om is. Je hebt er wel veel plaats voor nodig hoor!
Op vrijdag sloten we de week af met begeleid spel. We maakten kennis met het speelgoed voor volgende week.
Wij speelden met het kasteel en de ridders.
Wij bouwden de knikkerbaan. We moesten vaak testen om te zien of de knikker wel tot beneden kon rollen. We moesten goed samenwerken!
Wij deden het wat rustiger aan en speelden met de fisher price. 'Tu-ta Tu-ta... hier komt de ziekenwagen!'
En zo zat de week er weer op.
Volgende week komt Erik weer naar de klas. Joepie!!!
Reacties
Een reactie posten