Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 11 FEBRUARI

Wat een weekje hebben we achter de rug.Zowel juf Christel als juf Anne-Marie waren afwezig, op maandag en dinsdag vingen juf Nele en meester Jo de klas op. Op donderdag was juf Katleen even in de klas. Op woensdag was juf Lore heel de dag in in de klas. De turnmeesters volgden die dag een EHBO-cursus, waardoor het turnuurtje wegviel. Ook de haltemeesters waren ziek, dus die beurtjes vielen deze week ook weg... Oh ja, niet te vergeten... dinsdag gingen we ook nog naar het toneel van de boeboeks. 
Daarom zeggen we 'super-mega-toppie' gedaan! Want wat een veranderigen... wat een ongewone schoolweek... wat gingen we er toch goed mee om. 

Er zijn deze week dan ook heel wat minder foto's. Maar de foto's die we maakten willen we toch wel even delen. 
Tijdens de rekenlesjes werd er weer heel wat gesplitst. We gebruiken hiervoor graag ons splitsbordje. Hierdoor kunnen de oefeningen op onze eigen plaats maken... Waauw, wat knap!
Op vrijdag leek het wel een beetje lente. Het zonnetje scheen ook vrolijk onze klas binnen. Kijk de zon maakt van Nova een disco-bal!!! Waauw, allemaal glitters op bord. 
Ha, ook Yanaïka had een glittertrui aan. Zij werd ook een discobal. Ohhh, allemaal glitters op Samet. Wat mooi!!!

We leren volgende week ook een nieuwe letter schrijven... de letter 'n'. Wie heeft er allemaal de letter 'n' in zijn naam? 
Om de 'n' te schrijven, moeten we mooie boogjes maken. Dat gaan we eerst even oefenen! We maakten leuke pinguins op muziek. 
We maakten deze week onze dromenvanger af. We hangen de dromenvangers nog even in de gang. Als het vakantie is, dan mogen ze mee naar huis. 

Tijdens het samenspeelmoment, speelden we doktertje. Juf Lore maakte een stappenplan om ons wat te helpen. Dokter Yanïka onderzocht Roos.
 Verpleger Lars noteerde alles netes op het blad. 
Oei, wat gebeurde er met Kevin en Samet? Ze liggen in het gips. Gelukkig doen we maar alsof. 

en zo zat de week er weer op. 
Tot volgende week!

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...