We zijn de week gestart met het bekijken van onze klasfoto. We hebben hem in onze gouden 'themakader' naast de deur gestopt. Telkens als we met een nieuw thema van start gaan, zullen we een nieuwe foto maken om er in te stoppen.
Kijk... dit is Saar, zij woont in het lokaaltje van juf Christel. Roos en Saar zijn dikke vriendinnen!
We vertelden ook over ons weekend...
Zondag was Erik jarig, hij werd 6 jaar. Maar op zondag komen we niet naar school, daarom vierden we op maandag zijn verjaardag in de klas.
We feliciteerden Erik met een handje.
Erik koos ook een vuurwerkstokje voor zijn taart.
Er werd lekker gesmuld van de taart.
We vonden hem super lekker!!!
Amai, alles op!
Na het feestje werd er opnieuw een spelletje elefun gespeeld.
Op de grote kalender hebben we ook aangeduid wanneer iedereen jarig is. Nu duurt het wel nog eventjes tot we weer een feestje mogen vieren
Tijdens de rekenlesjes werkten we verder in onze bundeltjes. Op die manier kan de juf het niveau een beetje inschatten en bepalen waar we in de volgende weken over gaan leren.
Om al het werken af te wisselen met wat leuks, deden ook een spelletje met bekertjes. De juf verstopte een knikker onder een beker en verschoof ze dan naar een andere plaats. We moesten goed opletten hoor!
De groene button duidde het begin van de rij aan, de rode het einde. Waar zit de knikker verstopt. onder de EERSTE, de MIDDELSTE of de LAATSTE beker? Oeps, niet onder de EERSTE dus...
Op deze manier werden de begrippen eerste, middelste en laatste op een leuke manier ingeoefend.
We oefenden de begrippen EERSTE, LAATSTE en de begrippen VOOR, NA en ACHTER ook nog eens in met de klasrij. De juf gaf ons dan een opdracht. vb. 'Tuur, ga eens voor Jot staan'
Of 'wie staat er voor Sana?' Dan moesten we allemaal goed opletten!
Juf Karolien die de lesjes metend rekenen en meetkunde geeft, zal een tijdje afwezig zijn. Juf Lore nam deze week de lessen over. Op dinsdag hoorden we meneer de uil huilen vanuit een hoekje de klas. Hij was zijn pijlen thuis vergeten en vond zijn huisje niet meer terug. We hebben hem natuurlijk de juiste weg gewezen.
Samen met meneer de uil, oefenden we de richtingen in: 'naar boven', 'naar onder', 'vooruit', 'achteruit'...
Met een vliegenmepper mochten we pijltjes vangen. We moesten goed luisteren naar de juf, zij vertelde ons welke pijl we moesten zoeken.
We kregen van meneer de uil ook een lintje en een ringetje om. Zo oefenen we de begrippen links en rechts in. Lintje is Links, en Ringetje is Rechts.
Tijdens de taal en W0-lesjes hadden we het nog over thema 'school'. We herhaalden nog eens de woordenschat. Roos had haar boekentas bij... wat zat er toch maar in?
In mijn boekentas zit een geheim.
Is het groot? Is het klein?
Is het hard? Is het zacht?
Wil je het zien? Tel dan maar tot tien.
We deden ook een sorteeroefening met het materiaal. Voor welke woorden gebruiken we 'de' en voor welke woorden 'het'? Roos zocht heel diep in haar boekentas... dat vonden we wel grappig.
Ohhh, wat vond ze daar... een telefoon?
Maar nee, dat is toch geen telefoon. Dat is een rekentoestel. Daar kan je allerlei nummertjes op intoetsen. Dat moesten we toch even uitproberen...
We verdeelden de woordjes van thema school ook in woorddelen door te klappen. Maar omdat we het moeilijk vonden om het woordje in stukjes te zeggen en ondertussen het aantal 'klapjes' te tellen, gebruikten we blokjes. Nu moesten we tijdens het spreken de blokjes aanduiden en konden we achteraf rustig tellen. Let maar op... glij-baan, ik hoor twee stukjes!
Er lagen deze week ook weer taakjes in de werkmandjes.
1. De 3D-puzzel.
We wisselden van puzzels. Zo bleef de taak hetzelfde, maar was de puzzel toch wat anders.
2. De kniptaak
Deze week knipten we ijsblokken van blauwe stroken. We plakten ze op de iglo.
3. De kleitaak
We rolden met klei mooie bolletjes. We probeerden ze allemaal even groot te maken. Met de bolletjes versierden we de taart.
We rolden met klei mooie bolletjes. We probeerden ze allemaal even groot te maken. Met de bolletjes versierden we de taart.
Juf Sylvia kwam deze week ook nog eens op bezoek. Zij heeft met ons een spelletje gespeeld. We speelden het pizzaspel. Het was de bedoeling om ingrediënten op de pizza te leggen, zonder dat ze er weer afvielen. Wie als eerste al de ingrediënten op de pizza heeft liggen, die wint.
We mochten deze week ook voor het eerst op de ipad. Dat vonden we natuurlijk wel leuk. We speelden een spelletje van lego of playmobil
Op donderdag had Louis buttons bij.
We kregen er allemaal eentje. Dank je wel, Louis!
Reacties
Een reactie posten