Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 20 NOVEMBER

De gang werd deze week al versierd voor de komst van de Sint. In de klas probeerden we het onderwerp nog wat uit de weg te gaan. Toch vinden we het leuk om af en toe eens naar de kast te gaan kijken. 

De turnles ging deze week niet door in de turnzaal, die werd gebruikt voor een bijscholing. We hebben geturnd in het ritmieklokaal, dat vonden we wel een beetje gek ☺

Tijdens de godsdienstles zongen we 'een boos liedje'. We mochten heel hard roepen bij het refrein 'hak, hak, hak!'...
...en we werden weer rustig met een zucht! Alle boosheid weg!
"Dit doe ik als ik boos ben..." We kozen de prenten die het beste bij ons pasten.
Ook Jezus wordt wel eens boos... de juf vertelde het verhaal van Jezus in de tempel.
Een boze Jezus... dat vonden we toch maar gek!

Tijdens de rekenles oefenden we de hoeveelheden tot 5 verder in. 
We deden ook oefeningentjes met de getallenrij. Tellen, terugtellen, verder tellen...
 We schreven zelf de cijfers, dat kunnen we al goed!

We werkten verder in ons taalboekje. één opdracht vonden we wel héél erg leuk. We moesten een tekening kiezen en bedenken hoe het dier/monstertje/voorwerp zou klinken. De anderen mochten raden. Renze was net op bezoek in de klas en wou ook graag meedoen... 

Ra.. ra... ra, welk geluid maakt Viggo? Hij gromt als een monster 'Whraahgg'

Tijdens de les wereld oriëntatie had de juf allerlei meetinstrumenten bij. Wat hoort er allemaal bij 'tijd'? Renze was ook van de partij en deed graag mee!
 Kijk, een wekker... dat hoort bij tijd.
Dit hoort ook allemaal bij 'tijd'...
We hebben de meetinstrumenten ook uitgetest. 
sssttt, we slapen tot de wekkerradio ons wakker maakt.
Hoe veel tijd heeft Renze nodig om zijn jas aan te trekken? 
Amai... zo snel!!!


Samen met Govert de weegbeer trokken we naar buiten. Wist je dat een wip ook een ballans is?
Kijk Hanne-Lore is 'zwaar' en Viggo 'licht'.
 Timothy is zwaarder dan Mathias.
 Alexander en Louis zijn evenzwaar. 

Tijdens de schrijfles maakten we verkeersborden voor de koning. Want iedereen botste zomaar tegen zijn varkentjes op. 
 Hé, dat lijken wel driehoeken... zo, nu kunnen we dat ook!

Als afsluiter van de week maakten we dromenvangers. Nu hangen ze nog even in de gang, maar na Sinterklaas mogen ze mee naar huis. Dan zullen we lekker kunnen dromen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

De Laatste Schooldag

Ook aan dit vreemde schooljaar kwam een einde... vandaag kwamen we voor een laatste keer naar de klas. We maakten er een leuke dag van. 's Morgens warmden we eerst op met een piratendansje.  Wie nog eens met deze stoere piraat wil meedansen, kan het filmpje terugvinden op padlet.  Er werd vandaag nog een beetje geleerd in de klas, maar we deden het meestal op een speelse manier. Zo speelden we nog eens woordjesbingo... ... en we gingen weer naar buiten om wat leerspelletjes te spelen. Juf Nele ging ook weer mee.  Zo deden we nog eens het springspelletje met de dobbelstenen. We sprongen naar elkaar toe en vergeleken de getallen op onze dobbelstenen. Hé Erik en Louis, wie dobbelde er het meeste? We speelden nog een ander spelletje met dobbelstenen.  De dobbelstenen met getalbeelden telden we bij elkaar op. De andere dobbelsteen toonde welke actie we moesten uitvoeren. Kijk, hier moesten we twee keer met onze ogen knipperen.  We voerden alle opdrachten uit, van som...

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...