Doorgaan naar hoofdcontent

DE WEEK VAN 20 NOVEMBER

De gang werd deze week al versierd voor de komst van de Sint. In de klas probeerden we het onderwerp nog wat uit de weg te gaan. Toch vinden we het leuk om af en toe eens naar de kast te gaan kijken. 

De turnles ging deze week niet door in de turnzaal, die werd gebruikt voor een bijscholing. We hebben geturnd in het ritmieklokaal, dat vonden we wel een beetje gek ☺

Tijdens de godsdienstles zongen we 'een boos liedje'. We mochten heel hard roepen bij het refrein 'hak, hak, hak!'...
...en we werden weer rustig met een zucht! Alle boosheid weg!
"Dit doe ik als ik boos ben..." We kozen de prenten die het beste bij ons pasten.
Ook Jezus wordt wel eens boos... de juf vertelde het verhaal van Jezus in de tempel.
Een boze Jezus... dat vonden we toch maar gek!

Tijdens de rekenles oefenden we de hoeveelheden tot 5 verder in. 
We deden ook oefeningentjes met de getallenrij. Tellen, terugtellen, verder tellen...
 We schreven zelf de cijfers, dat kunnen we al goed!

We werkten verder in ons taalboekje. één opdracht vonden we wel héél erg leuk. We moesten een tekening kiezen en bedenken hoe het dier/monstertje/voorwerp zou klinken. De anderen mochten raden. Renze was net op bezoek in de klas en wou ook graag meedoen... 

Ra.. ra... ra, welk geluid maakt Viggo? Hij gromt als een monster 'Whraahgg'

Tijdens de les wereld oriëntatie had de juf allerlei meetinstrumenten bij. Wat hoort er allemaal bij 'tijd'? Renze was ook van de partij en deed graag mee!
 Kijk, een wekker... dat hoort bij tijd.
Dit hoort ook allemaal bij 'tijd'...
We hebben de meetinstrumenten ook uitgetest. 
sssttt, we slapen tot de wekkerradio ons wakker maakt.
Hoe veel tijd heeft Renze nodig om zijn jas aan te trekken? 
Amai... zo snel!!!


Samen met Govert de weegbeer trokken we naar buiten. Wist je dat een wip ook een ballans is?
Kijk Hanne-Lore is 'zwaar' en Viggo 'licht'.
 Timothy is zwaarder dan Mathias.
 Alexander en Louis zijn evenzwaar. 

Tijdens de schrijfles maakten we verkeersborden voor de koning. Want iedereen botste zomaar tegen zijn varkentjes op. 
 Hé, dat lijken wel driehoeken... zo, nu kunnen we dat ook!

Als afsluiter van de week maakten we dromenvangers. Nu hangen ze nog even in de gang, maar na Sinterklaas mogen ze mee naar huis. Dan zullen we lekker kunnen dromen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...