De vakantie zit er weer op en de batterijtjes zijn weer allemaal opgeladen. Juf Anne-Marie was ook weer terug. In de klas ging alles weer zijn gewone gangetje... of toch bijna, op donderdag kwamen de schoolfotografen langs. Ze maakten een klasfoto en een individuele foto. Dat vonden we toch wel spannend!
Tijdens Godsdienst hebben we de afgelopen weken geleerd over letters en de betekenis van onze naam. Deze week hebben we, om het thema af te sluiten, onze naam mooi versierd.
En we zochten de letters 'ee' en 'n' in woordjes.
Tijdens de schrijfles oefenden we op het schrijven van lusjes. Dat moeten we goed kunnen als we de letter 'ee' mooi willen leren schrijven. Eerst maakten we lusjes met een touw.
Hoeveel lussen kunnen we vormen? 1, 2, 3... of misschien zelfs 4??
We oefenden de lussen ook in op het bord en op grote papierflappen.
We oefenden ook met scheerschuim. Dat vinden we altijd superleuk om te doen!!! Als we oefenen, zet juf Lore het krullenlied op. Dat zingen we vrolijk mee!
We leerden deze week een nieuw spelletje spelen. Het heet muizencarrousel - zeven verschillend gekleurde muizen kruipen afwisslend door zes gangen. Telkens als een muisje verschijnt met eenzelfde kleur als één of meer centrale blokjes, wordt er gescoord. Wie verzameld het meeste punten?
Nova schuift een muisje in een holletje. Spannend...
Oh jammer, het is een oranje muis. Die lust geen groen hapje, nu mag Kevin een holletje kiezen.
We maken van de gewonnen blokjes een lange slang. Wie het meeste blokjes heeft wint.
Dit zijn de werktaken van deze week:
Deze week knipten we cirkels uit. Het werden allemaal ballen. Goed opletten dat we er geen hoekjes afknippen, want ballen zijn natuurlijk rond.
2. Sleuteltaak
We probeerden de code te kraken. Hiervoor moesten we de splitsingen oplossen.We vonden het wel een moeilijke taak... de splitsigen juist leggen en dan ook nog eens het nummertje op de juiste plaats draaien. Niet erg, juf Lore past de taak wat aan en dan kunnen we volgende week opnieuw proberen.
3. Kleitaak
Voor de vakantie had niet iedereen de twee kleikaarten kunnen maken, vandaar dat het taakje deze week nog eens aan bod kwam.
4. Puzzeltaak
We bouwden de voorbeeldkaarten na met magnetische foamblokjes.
Wie dat nog wat moeilijk vond, mocht de vormpjes ook eerst op de voorbeeldkaart leggen.
En zo zat de week er weer op...
Ze hadden ook veel spullen bij... lampen met gekke parapluutjes, fototoestellen, een groot scherm...
Tijdens Godsdienst hebben we de afgelopen weken geleerd over letters en de betekenis van onze naam. Deze week hebben we, om het thema af te sluiten, onze naam mooi versierd.
We deden ook oefeningen op de televisie.
We lazen woordjes met de letter 'ee'.En we zochten de letters 'ee' en 'n' in woordjes.
Hoeveel lussen kunnen we vormen? 1, 2, 3... of misschien zelfs 4??
We oefenden de lussen ook in op het bord en op grote papierflappen.
We oefenden ook met scheerschuim. Dat vinden we altijd superleuk om te doen!!! Als we oefenen, zet juf Lore het krullenlied op. Dat zingen we vrolijk mee!
We leerden deze week een nieuw spelletje spelen. Het heet muizencarrousel - zeven verschillend gekleurde muizen kruipen afwisslend door zes gangen. Telkens als een muisje verschijnt met eenzelfde kleur als één of meer centrale blokjes, wordt er gescoord. Wie verzameld het meeste punten?
Nova schuift een muisje in een holletje. Spannend...
Oh jammer, het is een oranje muis. Die lust geen groen hapje, nu mag Kevin een holletje kiezen.
We maken van de gewonnen blokjes een lange slang. Wie het meeste blokjes heeft wint.
Dit zijn de werktaken van deze week:
1. Kniptaak
2. Sleuteltaak
3. Kleitaak
Voor de vakantie had niet iedereen de twee kleikaarten kunnen maken, vandaar dat het taakje deze week nog eens aan bod kwam.
4. Puzzeltaak
We bouwden de voorbeeldkaarten na met magnetische foamblokjes.
Wie dat nog wat moeilijk vond, mocht de vormpjes ook eerst op de voorbeeldkaart leggen.
En zo zat de week er weer op...
Reacties
Een reactie posten