Doorgaan naar hoofdcontent

naar de fruitwinkel

Op maandag 30 september we naar de fruitwinkel. We gingen er fruit kopen. We gingen met de bus naar Hasselt, dat was fijn!
In Hasselt zagen we veel winkels. Is dit een fruitwinkel? Neen, dit is een bloemenwinkel. 
We zagen nog meer winkels... een brillenwinkel, een schoenenwinkel...
We zagen ook een winkel met héél wat DJ-materiaal
Maar hé, wij zochten toch een fruitwinkel? Ah, kijk daar is de fruitwinkel!
Buiten lag er ook fruit. We zagen appels en peren. 
We zagen ook nog ananassen en sinaasappels 
En ook heel wat pompoenen
Opgelet, een pompoen is géén fruit. Dat hebben we dan ook niet gekocht. 

Binnen zagen we nog meer groenten. We hebben geen groenten gekocht, wij willen alleen fruit. 
In de fruitwinkel verkochten ze ook allerlei sapjes. Sinaasappelsap, bessensap...
In de winkel zagen we véél fruit. We zagen druiven en pruimen.
We zagen ook meloenen.
Ken je dit fruit? Dit zijn passievruchten.
Kijk hier ligt fruitsla.
Dat is fruit in stukjes. 
mmm, nootjes met chocolade. Dat is ook lekker! Maar helaas, dat is geen fruit.
We mochten ook een stukje fruit proeven: peer, perzik of pruim.
We kregen allemaal van de juf een prentje met fruit erop. 
Dat fruit mochten we aan de winkeljuffrouw vragen. Dat heet bestellen.
De winkeljuffrouw neemt het fruit dat we bestellen. 
Ze legt het fruit op de weegschaal.
Zo weten we hoe zwaar het fruit is. 
Als we fruit kopen, moeten we ook betalen. Juf Lore betaalt met een bankkaart.
Sana mocht op het groene knopje drukken... zo, betaald!
Juf Christel koopt ook nog wat fruit.
Juf Christel betaalt niet met de bankkaart. Erik mocht van juf Christel betalen met een briefje.
Hij kreeg ook geld terug
De winkeljuffrouw deed alles in een zak.

We gingen met bus weer naar huis, maar moesten nog even wachten. We aten in de bushalte ons koekje op.

Joepie, met de bus weer naar school toe!



Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...