Doorgaan naar hoofdcontent

naar de fruitwinkel

Op maandag 30 september we naar de fruitwinkel. We gingen er fruit kopen. We gingen met de bus naar Hasselt, dat was fijn!
In Hasselt zagen we veel winkels. Is dit een fruitwinkel? Neen, dit is een bloemenwinkel. 
We zagen nog meer winkels... een brillenwinkel, een schoenenwinkel...
We zagen ook een winkel met héél wat DJ-materiaal
Maar hé, wij zochten toch een fruitwinkel? Ah, kijk daar is de fruitwinkel!
Buiten lag er ook fruit. We zagen appels en peren. 
We zagen ook nog ananassen en sinaasappels 
En ook heel wat pompoenen
Opgelet, een pompoen is géén fruit. Dat hebben we dan ook niet gekocht. 

Binnen zagen we nog meer groenten. We hebben geen groenten gekocht, wij willen alleen fruit. 
In de fruitwinkel verkochten ze ook allerlei sapjes. Sinaasappelsap, bessensap...
In de winkel zagen we véél fruit. We zagen druiven en pruimen.
We zagen ook meloenen.
Ken je dit fruit? Dit zijn passievruchten.
Kijk hier ligt fruitsla.
Dat is fruit in stukjes. 
mmm, nootjes met chocolade. Dat is ook lekker! Maar helaas, dat is geen fruit.
We mochten ook een stukje fruit proeven: peer, perzik of pruim.
We kregen allemaal van de juf een prentje met fruit erop. 
Dat fruit mochten we aan de winkeljuffrouw vragen. Dat heet bestellen.
De winkeljuffrouw neemt het fruit dat we bestellen. 
Ze legt het fruit op de weegschaal.
Zo weten we hoe zwaar het fruit is. 
Als we fruit kopen, moeten we ook betalen. Juf Lore betaalt met een bankkaart.
Sana mocht op het groene knopje drukken... zo, betaald!
Juf Christel koopt ook nog wat fruit.
Juf Christel betaalt niet met de bankkaart. Erik mocht van juf Christel betalen met een briefje.
Hij kreeg ook geld terug
De winkeljuffrouw deed alles in een zak.

We gingen met bus weer naar huis, maar moesten nog even wachten. We aten in de bushalte ons koekje op.

Joepie, met de bus weer naar school toe!



Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

De Laatste Schooldag

Ook aan dit vreemde schooljaar kwam een einde... vandaag kwamen we voor een laatste keer naar de klas. We maakten er een leuke dag van. 's Morgens warmden we eerst op met een piratendansje.  Wie nog eens met deze stoere piraat wil meedansen, kan het filmpje terugvinden op padlet.  Er werd vandaag nog een beetje geleerd in de klas, maar we deden het meestal op een speelse manier. Zo speelden we nog eens woordjesbingo... ... en we gingen weer naar buiten om wat leerspelletjes te spelen. Juf Nele ging ook weer mee.  Zo deden we nog eens het springspelletje met de dobbelstenen. We sprongen naar elkaar toe en vergeleken de getallen op onze dobbelstenen. Hé Erik en Louis, wie dobbelde er het meeste? We speelden nog een ander spelletje met dobbelstenen.  De dobbelstenen met getalbeelden telden we bij elkaar op. De andere dobbelsteen toonde welke actie we moesten uitvoeren. Kijk, hier moesten we twee keer met onze ogen knipperen.  We voerden alle opdrachten uit, van som...

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...