Deze week hebben we het thema fruit afgerond. Op maandag maakten we lekkere appelmoes.Je kan er alles over lezen in het aparte verslagje.
We leerden deze week ook over het verschil tussen fruit en groenten. Op maandag deden we een sorteeroefening. Wat is fruit en wat niet.
De mandarijn van Jotbir is fruit.
En de aardappel, Louis?
Neen, dat is geen fruit.
Op dinsdag verdeelden we de pluche etenswaren in fruit en groenten. Maar daar vergat ik helaas een foto van te maken.
Juf Lore haalde op vrijdag de voeldoos eens boven. Ze verstopte fruit onder de isomo en liet ons raden.We mochten niet piepen!
Wat voel ik daar? allemaal kleine bolletjes... zou het een tros druiven zijn???
Tijdens de taallessen maakten we oefeningen in onze bundel, maar ook met fruit. Wat ligt er achter de citroen, Erik??? oh ja, de peer.
Wat ligt er voor de banaan, Sana? Natuurlijk, de appel.
We oefenden ook het gedichtje van appeltje groen verder in.
We deden dat met gekke stemmetjes...
... en ook eens om de beurt.
Tijdens de rekenlessen oefenden we de begrippen evenveel en niet-evenveel in. We verdeelden schoolmateriaal en controleerden of er evenveel potloden/gommen/scharen... als kindjes waren.
Juf Lore verdeelde bloemetjes. Maar juf Lore toch, het is niet eerlijk. We kregen niet evenveel!
Gelukkig konden we het oplossen. We verdeelden de bloemetjes opnieuw en nu kreeg iedereen er drie. Dat is wel evenveel!
We deden hetzelfde met de kastanjes die we vonden op de speelplaats.
Met juf Lara leerden we verder over de verschillende lijnen. We mochten met de dobbelsteen gooien en zochten de lijnen op de tafel. We moesten ook vertellen wat voor een lijn we zochten.
Goed zo, dat is een gebogen lijn.
We tekenden ook lijnen in onze werkbundel. Kijk, we maken rechte lijnen naar beneden.
Tijdens de schrijfoefeningen maakten we deze week een paddenstoel. We deden het eerst op de grond.
Op deze manier oefenden we op het maken van bogen en bolletjes.
We speelden deze week het spelletje 'appels plukken'.
Wie het eerste alle appels uit zijn/haar boompje kon plukken, was de winnaar. Als ik op het juiste vakje kom met de pijl, dan mag ik appels plukken.
Maar, op het spelbord kon je ook op een 'pech-vakje' terecht komen! Oei, mijn mandje valt om... alle appeltjes moeten weer terug het boompje in.
Er lagen deze week weer drie taken klaar.
1.motorische oefening: we raspten wortels.
2. fijnmotorische oefening: met een pincet legden we (appeltjes) pomponnen op de appelboom.
3 knipoefening: Oeps, hier vergat ik een foto van te maken.
De week sloten we af met een speelbeurtje.
Tot maandag!
We leerden deze week ook over het verschil tussen fruit en groenten. Op maandag deden we een sorteeroefening. Wat is fruit en wat niet.
De mandarijn van Jotbir is fruit.
En de aardappel, Louis?
Neen, dat is geen fruit.
Op dinsdag verdeelden we de pluche etenswaren in fruit en groenten. Maar daar vergat ik helaas een foto van te maken.
Juf Lore haalde op vrijdag de voeldoos eens boven. Ze verstopte fruit onder de isomo en liet ons raden.We mochten niet piepen!
Wat voel ik daar? allemaal kleine bolletjes... zou het een tros druiven zijn???
Tijdens de taallessen maakten we oefeningen in onze bundel, maar ook met fruit. Wat ligt er achter de citroen, Erik??? oh ja, de peer.
Wat ligt er voor de banaan, Sana? Natuurlijk, de appel.
We oefenden ook het gedichtje van appeltje groen verder in.
We deden dat met gekke stemmetjes...
... en ook eens om de beurt.
Tijdens de rekenlessen oefenden we de begrippen evenveel en niet-evenveel in. We verdeelden schoolmateriaal en controleerden of er evenveel potloden/gommen/scharen... als kindjes waren.
Juf Lore verdeelde bloemetjes. Maar juf Lore toch, het is niet eerlijk. We kregen niet evenveel!
Gelukkig konden we het oplossen. We verdeelden de bloemetjes opnieuw en nu kreeg iedereen er drie. Dat is wel evenveel!
We deden hetzelfde met de kastanjes die we vonden op de speelplaats.
Met juf Lara leerden we verder over de verschillende lijnen. We mochten met de dobbelsteen gooien en zochten de lijnen op de tafel. We moesten ook vertellen wat voor een lijn we zochten.
We tekenden ook lijnen in onze werkbundel. Kijk, we maken rechte lijnen naar beneden.
Tijdens de schrijfoefeningen maakten we deze week een paddenstoel. We deden het eerst op de grond.
Op deze manier oefenden we op het maken van bogen en bolletjes.
We speelden deze week het spelletje 'appels plukken'.
Wie het eerste alle appels uit zijn/haar boompje kon plukken, was de winnaar. Als ik op het juiste vakje kom met de pijl, dan mag ik appels plukken.
Maar, op het spelbord kon je ook op een 'pech-vakje' terecht komen! Oei, mijn mandje valt om... alle appeltjes moeten weer terug het boompje in.
1.motorische oefening: we raspten wortels.
2. fijnmotorische oefening: met een pincet legden we (appeltjes) pomponnen op de appelboom.
3 knipoefening: Oeps, hier vergat ik een foto van te maken.
De week sloten we af met een speelbeurtje.
Tot maandag!
Reacties
Een reactie posten