Doorgaan naar hoofdcontent

allemaal pakjes

Op maandag lagen er allemaal pakjes op de kringtafel. 
We maakten eerst wat afspraken. De pakjes zijn om te oefenen, dus wat er in zit blijft op school. Eerst mogen we allemaal kiezen. Als iedereen gekozen heeft, mogen we de pakjes opendoen. 
Op de pakjes staan nummertjes, zo kunnen we beter kiezen. 
We kijken goed en kiezen een pakje. We vertellen ook waarom. 
 We mogen ook vertellen, wat er volgens ons in het pakje zit. Juf Lore schrijft alles op. 
Sommige kinderen kiezen een pakje voor de mooie strik. 
 andere kiezen voor het mooie inpakpapier. 
Maar we kunnen ook een pakje kiezen voor de vorm: een groot pakje, een vierkant pakje, een plat pakje... 
En zo koos iedereen een pakje.
 Louis koos een groot pakje... 
 Oh, in het pakje zit er nog iets dat is ingepakt...
 Nog een doos? 
 En nog een doos... een doos in een doos...
 in een doos...
 En zo ging het nog wel eventjes door... tot dat er toch een piepklein doosje overbleef met een cadeautje erin. 
 Ohhh een snoepje. Louis kreeg een foppakje!
Erik koos ook een hééél groot pakje. Zou er een knikkerbaan inzitten? Neen, helaas... het is een borstel met deken en kussens. Erik was niet zo blij, maar werd niet boos! bravo!!!
Jot had meer geluk...
 In haar pakje zat speelgoed. 
Dario kreeg kleurpotloden en een kleurboek. Sommige kinderen vinden dat leuk maar Dario niet, dat kan! Toch werd hij niet boos, héél goed gedaan!
Mart was ook niet zo blij met zijn cadeautje. Dat is OK. Toch vinden sommige kinderen kleren wel leuk.  
Alexander koos een lekker cadeautje. In zijn pakje zaten chocolaatjes. 
 Dat noemen we pralines. 
Pakjes kan je open scheuren. Dat mag...
Maar je kan het ook héél voorzichtig doen zoals Tuur. Dan maak je de stukjes plakband voorzichtig los. 
 Tuur kreeg koos een pakje met een boek. Dat vindt hij héél leuk. Tuur leest graag in een boekje. 
Juf Katrien koos geen pakje. Zij koos een briefje. Juf Katrien toch, wat kies je toch gek!
 Ohhh, juf Katrien weet dat er in een briefje soms centjes zitten. Dat is wel een heel leuk cadeautje!
Als je geld krijgt, kan je sparen of zelf iets in de winkel kopen. 
Juf Christel koos ook een klein pakje. Kleine pakjes zijn soms ook héél leuk hoor! In het pakje van juf Christel zat een ring en een armbandje. Daar was ze ook blij mee. 
 In juf Lore haar pakje zat een knutselwerkje. Dat is ook leuk. Wij knutselen met kerst ook wat voor mama en papa. Hopelijk vinden ze dat ook héél leuk.
En zo zat onze activiteit erop. Deze week zullen we nog heel wat over pakjes leren. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

DE WEEK VAN 1 APRIL

Deze week mochten we, met wat spulletjes die juf Anne-Marie had meegenomen, het paasverhaal namaken. Allereerst namen we het boekje over het paasverhaal er nog eens bij. De juf vroeg ons om naar de prent op de voorkant van het boek te kijken en eens te zoeken welke kleur we het meest zagen. Dat was toch wel overduidelijk de kleur geel, van het zand in de stad Jeruzalem. Wij wisten nu dus ook dat we moesten starten met het zand toe te voegen. Daarna namen we de steentjes, hiermee maakten we de weg die Jezus heeft moeten afleggen tot aan de grot. We voegden ook nog wat plantjes toe. Deze staan voor de palmtakjes waarmee ze zwaaien wanneer Jezus Jeruzalem binnenkomt.  We maakten ook het zware kruis van Jezus. Aan het einde van de weg voegden we nog een grot toe waar Jezus in werd begraven. We waren heel enthousiast over het eindresultaat! De juf had ook een nieuwe pot meegenomen voor de paasboom in te zetten, dus deze hebben we ook even samen veranderd.  ...