Doorgaan naar hoofdcontent

hij komt... hij komt... die lieve goede sint

Maandag was het eindelijk zover... Onze boekentasjes bleven aan de rij en wij zochten een plaatsje in de voetbalkooi.
 Oh, kijk eens wie daar kwam aangereden...
 Sint had ook zijn pieten bij.
 Sint nam ook nog even tijd om ons allemaal een handje te geven. 
 We deden ook nog een welkomsdansje voor de Sint.  
We dansten allemaal vrolijk mee. 
We gingen met z'n allen naar de Sintshow kijken. 
Maar op wie is piet nu verliefd???
Ohhh, op juf Heidi.

In de klas hielden we nog een Sint-dag. Alle activiteiten stonden in het teken van Sinterklaas. Eerst vertelde juf Lore een verhaaltje. Pien wou toch zo graag een Sintje worden. Tijdens het verhaal vertelden we over de attributen en werd de pop van Pientje aangekleed.

Als werktaakje beplakten we een prentje van Sinterklaas. 
 We legden ook woordjes na met letterkoekjes. 

We hebben ook geschreven en oefenden nog eens het zigzag-patroon. Zo maakten we mooie daken op muziek. 

Er werd ook wat gespeeld. De kinderen mochten kiezen... Er waren kindjes die kozen voor het Sint-kasteel. 
Maar wie wou mocht zich ook verkleden en schoentjes gaan vullen. 
Hé, maar wat is het daar nu zo stil... Oh Sint en zijn pieten verstoppen zich. Ze gaan heel stil het huisje binnen, om Roos niet wakker te maken. Wat een Sim idee van Sint en Piet! 😀

We deden ook nog een proefje op onze Sintdag. Wat kan er drijven zoals Sint zijn bood, en wat niet? 
We probeerden eerst de voorwerpen te sorteren. We spraken samen af in welk bordje we ze zouden leggen. 
Dan werd er getest. Kijk, het eendje kan drijven!
Kijk, deze voorwerpen zinken allemaal...
Maar bootjes, eendjes, kurk... blijft drijven.

En zo zat de Sintdag erop. Maar dinsdagochtend stonden we weer vol verwachting in de rij. Zou er iets in onze schoentjes liggen? Ja hoor we zijn allemaal flink geweest!
 We mochten het speelgoed ook even uittesten van de juf. Er werd flink gebouwd met Duplo. 
 Er werd een gezellig huisje gemaakt. 
De meisjes leefden zich uit met de Barbies. 
 Alle poppen kregen wat nieuws om aan te trekken. 
 We kregen ook nieuwe klei en een speciale machine. Daar kon je ijsjes mee maken...
 We kunnen verschillende soorten ijs maken. Dikke worsten...
 Of worsten met een figuurtje erin. 
 Kijk eens, we puzzelden een hele weg in elkaar voor onze auto's.  
 Ook met de magformers kan je auto's maken hoor!

Al het speelgoed werd goedgekeurd!
Dank je wel lieve Sint en tot volgend jaar!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

de week van 2 december

Deze week was de sint in ons land. Om maandag kwam hij even langs op school. In het aparte verslagje lees je er meer over. Op donderdag gingen we naar het toneeltje van RSV (relationele en sociale vorming) kijken.  Het thema was dit keer 'samen delen, samen spelen' Juf Lore had zich verkleed als Anna. Meester Danny speelde Bartje. Ze speelden met de blokken. Maar ze kregen ruzie... ze wouden allebei hetzelfde blokje. Ruzie vond de juf niet ok!   Bartje en Anna probeerden het opnieuw.  Ze bouwden deze keer SAMEN een hele mooie toren. Wat flink van hen!!! De rest van de week stonden alle lessen in het teken van de Sint... dus ook de taallesjes. De juf had van zwarte piet twee zakken gekregen.  Die moesten we vullen met de juiste spulletjes.   In de zak met het groene kaartje deden we de woordjes die begonnen met 's'.  De letter 's' klinkt als het sissen van een slang. We bewegen onze hand dan net als een slang....

De Laatste Schooldag

Ook aan dit vreemde schooljaar kwam een einde... vandaag kwamen we voor een laatste keer naar de klas. We maakten er een leuke dag van. 's Morgens warmden we eerst op met een piratendansje.  Wie nog eens met deze stoere piraat wil meedansen, kan het filmpje terugvinden op padlet.  Er werd vandaag nog een beetje geleerd in de klas, maar we deden het meestal op een speelse manier. Zo speelden we nog eens woordjesbingo... ... en we gingen weer naar buiten om wat leerspelletjes te spelen. Juf Nele ging ook weer mee.  Zo deden we nog eens het springspelletje met de dobbelstenen. We sprongen naar elkaar toe en vergeleken de getallen op onze dobbelstenen. Hé Erik en Louis, wie dobbelde er het meeste? We speelden nog een ander spelletje met dobbelstenen.  De dobbelstenen met getalbeelden telden we bij elkaar op. De andere dobbelsteen toonde welke actie we moesten uitvoeren. Kijk, hier moesten we twee keer met onze ogen knipperen.  We voerden alle opdrachten uit, van som...

DE WEEK VAN 17 SEPTEMBER

De week zit er weer op en ook deze week viel er weer heel wat te beleven.  We hebben onze deur mooi versierd, dus iedereen is welkom! Ondertussen zijn we al helemaal gewend aan onze klas, dus het werd tijd om het thema 'weer naar school' af te ronden.  Tijdens de W.O.-lesjes  zagen we dat de klas- en schoolafspraken toch al goed gekend waren.  We classificeerden voorwerpen volgens de kenmerken 'scherp' en 'zacht'. We mochten eerst voelen en dan het werkblaadje invullen.   Ooh, wat voelt een vork scherp aan.  Tijdens de taallesjes haalde Roos haar boekentas nog eens boven. We probeerden het juiste lidwoord aan de woordenschat te koppelen. Zeggen we 'de boekentas of het boekentas?'  Roos zocht héél diep in haar boekentas naar schoolmateriaal. Dat vonden we heel erg grappig! Ook ons rekenbundeltje hebben we deze week afgewerkt. Wat waren we trots!!! We zochten voorwerpen in de klas die kleiner waren dan de afbeelding van de s...