Er werd deze week ook weer heel wat gefeest. Op maandag was Dario jarig. We versierden de tafel en bliezen slingers.
Dario had ook een groot vuurwerkstokje meegebracht.
Amai, wat flikkerde en fonkelde dat mooi!!!
Nadien werd er lekker gesmuld van de heerlijke taart.
Dario koos ook nog voor een spelletje memorie...
En we zochten ook nog naar de 10 verschillen op de prent.
Op donderdag was juf Lore jarig. Weer feest!
Juf Lore koos ook voor een vuurwerkstokje.
Wat mooi!
Juf Lore had cake gebakken. Ze is niet zo'n goede bakker als de papa van Dario, maar er werd toch wel weer goed gesmuld.
Tijdens de lesjes taal zochten we klankjes in woorden. We gebruiken hier ook een spiegeltje voor. Kijk, ik hoor 'aa', want mijn mond gaat wijd open!
Er werd ook heel wat gelezen. We moeten goed kijken wat er staat hoor... want als we een lettertje bijvoegen of weglaten, dan wordt er een ander woordje gevormd.
Tijdens de schrijflessen oefenden we op het patroon dat aan de basis ligt van vele letters zoals 'a','o', 'g', 'd'... We maakten er een feestmasker van. We oefenden in het groot...
Met scheerschuim...
En ook op papier...
Tijdens de lesjes wo hadden we het nog over kleding. We bespraken de foto's van onze zoektocht in ons huis. Nadien verdeelden we ook kaartjes.
Op vrijdag speelden we een spelletje. Twee kindjes moesten de ogen sluiten en de andere twee kindjes moesten met de juf mee achter het scherm.
We begonnen eenvoudig... zien jullie al wat er veranderd is?
En hier? Dat is nog makkelijk hé...
Tijd om het wat moeilijker te maken.
We moesten vertellen WAT en bij WIE er wat verandert was. 'een riem' was dus niet voldoende als antwoord. 'Jotbir draag een riem' was wel goed. Er werd ook iedere keer besproken of het kledingstuk voor jongens/meisjes/beide was en bij welk weertype ze het best gedragen konden worden.
Op die manier werd de woordenschat ook nog eens geoefend. Soms vergissen we ons nog wel eens. Louis heeft geen wasspeld aan hoor! Louis draagt haarspeldjes.
Een wasspeld en een haarspeld is dus niet hetzelfde.
Wat veranderen we aan Tuur en Erik?
Tadaaaa... Oei ,de broek van Tuur is wat groot.
Tuur draagt oorwarmers. Daar krijg je warme oren van. Maar... oorwarmers en koptelefoons zijn wel niet hetzelfde! Met een koptelefoon kan je naar muziek luisteren of je net helemaal afsluiten van geluidjes.
Van deze kledingstukken krijg je warme handen, maar ze heten anders. Erik draagt handschoenen, daarin zitten alle vingers apart. Tuur draagt wanten, dan zitten je vingers samen, maar je duim apart.
Deze dingen draag je allebei rond je pols. We zien een polsband en een armband.
Kunnen we weer raden wat er anders is?
Hé, er is iets geks aan de hand bij Louis. Hij draagt een hemd...
... op een hemd. Dat vonden we wel grappig. Het was dan ook een leuke oefening.
Deze week waren ook weer 3 werktaken. Ze sloten een beetje aan bij het thema.
1. was ophangen: We hingen de kleertjes van de barbies aan de wasdraad.
2. plooitaak: We plooiden broeken op. We moesten er goed op letten dat de broekspijpen mooi op elkaar lagen.
3. Sorteertaak: We sorteerden de prentjes van het thema nu niet volgens de criteria jongen/meisje/beiden of koud/warm. Maar linkten ze aan het juiste lichaamsdeel.
We knutselden als afsluiter nog een olifanten-fluitje in elkaar.
Ik vergat een foto te nemen van het resultaat, maar ik denk wel dat jullie het thuis allemaal al konden zien (of misschien vooral horen...)
Dario had ook een groot vuurwerkstokje meegebracht.
Amai, wat flikkerde en fonkelde dat mooi!!!
Nadien werd er lekker gesmuld van de heerlijke taart.
Dario koos ook nog voor een spelletje memorie...
En we zochten ook nog naar de 10 verschillen op de prent.
Op donderdag was juf Lore jarig. Weer feest!
Juf Lore koos ook voor een vuurwerkstokje.
Wat mooi!
Juf Lore had cake gebakken. Ze is niet zo'n goede bakker als de papa van Dario, maar er werd toch wel weer goed gesmuld.
Tijdens de lesjes taal zochten we klankjes in woorden. We gebruiken hier ook een spiegeltje voor. Kijk, ik hoor 'aa', want mijn mond gaat wijd open!
Er werd ook heel wat gelezen. We moeten goed kijken wat er staat hoor... want als we een lettertje bijvoegen of weglaten, dan wordt er een ander woordje gevormd.
Tijdens de schrijflessen oefenden we op het patroon dat aan de basis ligt van vele letters zoals 'a','o', 'g', 'd'... We maakten er een feestmasker van. We oefenden in het groot...
Met scheerschuim...
En ook op papier...
Tijdens de lesjes wo hadden we het nog over kleding. We bespraken de foto's van onze zoektocht in ons huis. Nadien verdeelden we ook kaartjes.
Op vrijdag speelden we een spelletje. Twee kindjes moesten de ogen sluiten en de andere twee kindjes moesten met de juf mee achter het scherm.
We begonnen eenvoudig... zien jullie al wat er veranderd is?
En hier? Dat is nog makkelijk hé...
Tijd om het wat moeilijker te maken.
We moesten vertellen WAT en bij WIE er wat verandert was. 'een riem' was dus niet voldoende als antwoord. 'Jotbir draag een riem' was wel goed. Er werd ook iedere keer besproken of het kledingstuk voor jongens/meisjes/beide was en bij welk weertype ze het best gedragen konden worden.
Op die manier werd de woordenschat ook nog eens geoefend. Soms vergissen we ons nog wel eens. Louis heeft geen wasspeld aan hoor! Louis draagt haarspeldjes.
Een wasspeld en een haarspeld is dus niet hetzelfde.
Wat veranderen we aan Tuur en Erik?
Tadaaaa... Oei ,de broek van Tuur is wat groot.
Tuur draagt oorwarmers. Daar krijg je warme oren van. Maar... oorwarmers en koptelefoons zijn wel niet hetzelfde! Met een koptelefoon kan je naar muziek luisteren of je net helemaal afsluiten van geluidjes.
Van deze kledingstukken krijg je warme handen, maar ze heten anders. Erik draagt handschoenen, daarin zitten alle vingers apart. Tuur draagt wanten, dan zitten je vingers samen, maar je duim apart.
Deze dingen draag je allebei rond je pols. We zien een polsband en een armband.
Kunnen we weer raden wat er anders is?
Hé, er is iets geks aan de hand bij Louis. Hij draagt een hemd...
... op een hemd. Dat vonden we wel grappig. Het was dan ook een leuke oefening.
Deze week waren ook weer 3 werktaken. Ze sloten een beetje aan bij het thema.
1. was ophangen: We hingen de kleertjes van de barbies aan de wasdraad.
2. plooitaak: We plooiden broeken op. We moesten er goed op letten dat de broekspijpen mooi op elkaar lagen.
3. Sorteertaak: We sorteerden de prentjes van het thema nu niet volgens de criteria jongen/meisje/beiden of koud/warm. Maar linkten ze aan het juiste lichaamsdeel.
We knutselden als afsluiter nog een olifanten-fluitje in elkaar.
Ik vergat een foto te nemen van het resultaat, maar ik denk wel dat jullie het thuis allemaal al konden zien (of misschien vooral horen...)
Reacties
Een reactie posten